Ik ben een pro mac user maar helaas voor mijn werk en voor somige games moet ik ook soms is een PC opstarten.
Ik heb op het moment een Compaq SP750 PIII 733Mhz DUAL met 32MB Vram.
Nu wil ik deze vervangen door een Mac Mini Dual Core.
Ik ben van plan om er zoveel ram in te proppen als mogelijk is en ik heb nog een paar mooie firewire HD’s liggen.
Maar hoe zit het nu met de Vram?
En is dit een rendabel toestel als ik er 2GB ram in prop?
[quote:4ee1b77c58="rulus"]Dan lijkt me de iMac toch een betere keuze; je gepimpte Mac Mini zal wel ongeveer zoveel kosten als de basis iMac.[/quote:4ee1b77c58]
Precies, plus dat je bij de iMac een [b:4ee1b77c58]veel[/b:4ee1b77c58] betere videokaart hebt.
De Mac mini zal met 2 GB intern geheugen genoeg overhouden voor de videokaart, maar het type videokaart is gewoon ronduit niet-zo-geschikt voor 3D games :?
[quote:1ef918724f="rulus"]Dan lijkt me de iMac toch een betere keuze; je gepimpte Mac Mini zal wel ongeveer zoveel kosten als de basis iMac.[/quote:1ef918724f]
Wel…
Het bedrijf waar ik voor werk is groothandelaar in hard en software.
Dus mijn Mac Mini uitbrijden kost mijn nog geen €150,- .
Voor een nieuwe Imac is er geen geld, mijn Imac nu is trouwens nog maar een half jaar oud.
Ik ben dan ook maar een student.
En gemoet ook rekening houden, ik kom van een PIII met 32 MB Vram.
Ik ben momenteel wat spelletjes (pc) aan het downloa*** om 's even te proberen of die video-
card in de mini nu echt beroerd is. (halo leek me wel een leuke vergelijking,
omdat'ie ook op de mac draait)
Wat ik wel kan zeggen is dat ik een paar photoshoptestjes
heb gedaan tussen een G5 Dual 2.5 en deze duocore-mini, maar dan hierop de windows versie van CS2 (wegens gebrek aan native intel photoshop)
Enne, de mini is sneller met de filtertjes die ik ff snel geprobeerd heb.
(niet veel, maar toch een procent of 10)
trouwens g5 3 Gb - mini 512 Mb
Ook leuk, ik draai op beiden seti@home, (en op een ouwe mini)
kijk maar hier http://www.boincsynergy.com/stats/boinc-stats.php?id=64140&project=sah
je ziet aldaar de G5, Mini Intel, en oude Mini.
Waarbij opgemerkt moet worden dan de resultaten van de Mintel nog niet op hun top liggen
(hij heeft een paar dagen uitgestaan)
Maar je ziet ook dat de ouwe mini in dit geval ongeveer 15 x zo langzaam is…
Ik verwacht eigenlijk ook dat bv final cut net zo snel op de mini draait als op die G5.
(ff wachten tot die universalversie ergens te vinden is, of dat ik 'm zelf binnenkrijg)
Cheap Man.
Nu maar afwachten wat de G5 dual upgrade wordt, dat moet wel een 8 core - iets worden!!!
Als je nog wat 1 Gb stripjes over hebt, hou ik me aanbevolen!
Ik heb die halo’s nu beide binnen, de macversie werkte niet,
Edoch de pc-versie doet het heel aardig op de mini.
Evenwel ben ik geen spelletjes-freak, maar volgens mijn beoordeling ziet het er goed uit.
Ik ben nog het een en ander aan het freubelen, ik wou het online laten zien, maar
dat is minder makkelijk dan ik dacht. De DVI-Video-adapter werkt niet, of misschien onder settings die ik niet kan instellen (in windows). Dus is heb van de zolder een ouwe trust-vga naar video adapter gehaald. (achter die mini zit dus nu een staart van zo’n 10 cm door-connectors. Ik ben momenteel ff een filmpje aan het overzetten, en hoop daarna nog een site te vinden om het neer te zetten.
MMMM ik kan geen filmpjes post site vinden zonder gelijk mijn hele doopceel open te stellen aan de mensheid.
Niettemin deze halo lijkt mij erg goed te lopen in mijn voorlopige 1152 x 864 resolutie.
ik heb echter alleen de intro bekeken, daarna moest ik er van kotsen, Misschien kan iemand me een mensvriendelijker spel aanraden,
en tevens een goede uploadsite voor de resultaten.
(ik ben meer zoiemand van denk en doe spellen, zonder zinloos afgeknal…suggesties?)
Zo zie je maar dat de Mac Mini met zijn schijnbaar lage prijs toch geen zo'n goede investering is als zijn grotere broer, de IMac...
Maar ik vond desondanks de vroeger geposte resultaten toch indrukwekkend. Ik kan mij best voorstellen dat wie al een scherm heeft en geen behoefte heeft aan game-geweld gelukkig is met zijn aakoop.