Mac mini M2 of M2 pro

Gezien mijn 12 jaar oude iMac de geest heeft gegeven heb ik interesse inde Mac mini m2, nu is mijn vraag welke Mac mini, de M2 of de M2 pro toekomstgericht
iemand hier ervaringen mee ?

Wat doe je zoal met je Mac?

internetten, webmail, muziek en af en toe photoshop

Al was het al puur om de meer inputs.
Zou ik al gewoon voor de pro gaan.

is natuurlijk wel dadelijk een meerprijs he

Ok maar als je de M2 neemt met 16 GB en 512 GB dan is 390 euro daarvoor heb je wel extra poorten erbij. Zeker voor Photoshop is een meer geheugen zeer aan te bevelen.
Tevens zijn er vele YouTube video over o.a. M2 vs M2 Pro Mac mini: Is the Pro worth $700 more? - YouTube

Heb je al een goede monitor, of moet je die ook nog kopen?

Moet ik ook kopen zal de studio display worden

Budget is dus geen probleem zo te horen. Dan inderdaad de M2 Pro kiezen.

haha, wil gewoon een goede set waar ik weer jaren mee verder kan. wil aan de andere kant ook weer niet een overkill mini kopen gewoon voor de zekerheid want voor het moment je begint te upgraden loopt de prijs al snel op en ga je het misschien nooit gebruiken

mijn vorige was een 27 inch 2,7ghz intel cor I5 met 12gb, daar heb ik ook nog af en toe photoshop op gedaan en dat ging nog prima

Gaaf!
Iemand die blijkbaar geld heeft en tóch rekening houdt met overkill en niet zomaar meer geld uit gaat geven dan nodig is.
Geld uitgeven aan iets wat je niet gaat gebruiken is zonde inderdaad.

Aan de andere kant: de verkoopwaarde of de weggeefwaarde van een mac Mini is natuurlijk hoger indien het om het Pro model gaat.

Je zegt “vorige” over je iMac. Heb je die niet meer?
Wat heb je daar mee gedaan? Uit welk jaar kwam deze?
Waarom had deze 12 GB RAM?

Mijn vorige Mac zijn videokaart heeft de geest gegeven en vond het niet meer de moeite om hem te laten repareren. Had toen ik hem kocht 4gb maar na enkel jaren vond ik het wat te weinig en heb toen 8 GN bijgestoken en de trage hdd vervangen door een Samsung evo ssd.

Staat in de openingspost.:slight_smile:
23 - 12 = 2011

Mid 2011

Wat wil je het liefst van ons horen?

De goedkoopste oplossing, of de krachtigste (met wellicht overkill) oplossing?

Zeg het maar, dan geef ik je het ideale antwoord. :slight_smile:

heb ondertussen al een beslissing genomen en besteld …

En, wat is het geworden?

De m2 pro 16gb/512. Met fikse korting. Het verschil met de gewone m2 16gb/512 was te verwaarlozen. Wil ook geen spijt hebben na 2 jaar want is niet meer te upgraden. Hoop natuurlijk er ook weer 10-12 jaar mee te doen want dan is het in met vergelijking met een Windows een goede aankoop.

1 like

Een Mac is in vergelijking met Windows ALTIJD een goede aankoop. :wink: