Mac Mini met Microsoft bluetooth muis en suspend probleem

Als switcher heb ik onlangs het volgende gekocht:

• een mini met bluetooth intern (met Tiger)
  • een mac BT keyboard
  • een Microsoft BT IntelliMouse Explorer

Combinatie werkt prima echter als ik de mini op sleep zet (via menu of knopje aan de achterkant) lijkt de mini even in slaap te vallen, dan komt het beeld weer terug en vorvolgens lijkt de computer te zijn bevroren. Enige wat helpt is de stekker eruit trekken.

Is er iemand met dezelfde combinatie die dit probleem niet heeft?
Zijn er speciale drivers vereist?
Kan ik de twee extra buttons ook programmeren?

Thanks,

Stef

[b:9140e09d26]UPDATE 1[/b:9140e09d26]
Op de Bluetooth Microsoft IntelliMouse Explorer zitten 3 extra buttons, deze zijn te programmeren
via [color=blue:9140e09d26]System Preferences[/color:9140e09d26] -> [color=blue:9140e09d26]Expose and Dashboard[/color:9140e09d26] met de pulldown menus rechtsonder zijn muis combinaties te selecteren.
Button 3 = scroll wheel klik
Button 4 = grote thumb button (toegewezen aan [color=red:9140e09d26]Alle Vensters / F9[/color:9140e09d26])
Button 5 = kleine thumb button (toegewezen aan [color=red:9140e09d26]Dashboard / F12[/color:9140e09d26])

pro beer eens optestarten met je macosx cd ga dan naar disk utils en probeer dan de prefs even te repareeren misschien helpt dat.

[quote:9647eaba64="s7effen"]Enige wat helpt is de stekker eruit trekken. Stef[/quote:9647eaba64] [offtopic] volgens mij kun je beter de On/ Off knop van de computer en aantal seconden induwen inplaats van de stekker eruit te strekken. of is dat het zelfde? [/offtopic]

Nee, da's niet hetzelfde; de stekker eruit trekken is altijd 'minder' voor een apparaat. De powerknop een aantal seconden ingedrukt houden is als het 'oude' reset knopje gebruiken.

[quote:23d8f0cc57="candykane"]pro beer eens optestarten met je macosx cd ga dan naar disk utils en probeer dan de prefs even te repareeren misschien helpt dat.[/quote:23d8f0cc57] Thanks voor je reactie, maar is dat niet een beetje een "Windows" oplossing... ? :wink: Waarom zou dat helpen? Met OSX streven we naar full control en gerichte aanpak toch? Ik wil graag begrijpen waar het precies mis gaat, waarom en vooral hoe ik het gericht kan oplossen.

Toevallig heb ik precies dezelfde combinatie en exact hetzelfde probleem. Vraag me af of het aan de MS muis ligt. In 10.3 bestond het probleem in deze combinatie niet. Ga deze zaak maar eens nader onderzoeken. (wordt vervolgd)

Update: Heb nu de Apple BT muis eraan gehangen en die doet het wel.
Het probleem zit hier: de apple muis wordt uitgeschakeld als de Mac in slaapstand wordt gezet, de MS muis volgens mij niet. En daar reageert de Mac op door weer te ontwaken. Vreemd is dat dat probleem bestaat sinds Tijger.???

Nu nog een oplossing, voor de MS muis.

Heeft er nou echt nog niemand een microsoft bluetooth muis gekocht voor zijn mini?