Ik sta op het punt om een nieuwe mac mini aan te schaffen. Alleen twijfel ik over de compatibiliteit met de wat oudere allu cinema display.
Gaat dit via de meegeleverde kabel van HDMI naar DVI? of via de nieuwe Thunderbird aansluiting? Ook heb ik via google gezocht en daar vind je alleen maar verontrustende berichten over flikkerende schermen en kinderziektes i.v.m. OSX Lion
Wat hebben de [url=http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1235&bih=939&tbm=isch&sa=1&q=thunderbirds&oq=thunderbirds&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=716l716l0l923l1l1l0l0l0l0l135l135l0.1l1l0]Thunderbirds[/url] te maken met de nieuwe Mac mini?? :wink:
"oudere allu cinema display". Dus geen Thunder[u]bolt[/u] ondersteuning. De Mac mini heeft ook een HDMI aansluiting. En mocht dat niet passen op je Cinema Display, dan is er vast wel een verloopstukje te vinden.
@jesper: de Cinema Display is het externe scherm van Apple. Welke (extra) informatie zou je daar over willen hebben?
Dit scherm heeft een DVI aansluiting in theorie zou deze moeten passen op de HDMI naar DVI stekker. Maar dit weet ik niet zeker omdat het niet duidelijk is of mijn scherm de hdmi uitgang van de mac mini ondersteund.
Het zou zonde zijn als m'n apple scherm uit 2008 in één keer niet meer wordt ondersteund door apple.
Stap op de fiets, rij naar de dichtstbijzijnde kabelboer, vraag of ze het verloopstukje HDMI<>DVI verkopen en of je het terug mag brengen als het niet blijkt te werken en test het uit! Zou wel heel vreemd zijn als de Cinema Display het niet zou ondersteunen natuurlijk... :sealed:
on a Thunderbolt or Mini DisplayPort display or even a VGA display (with an optional Mini DisplayPort-to-VGA adapter, which is compatible with the Thunderbolt port).http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/stats/mac-mini-core-i5-2.5-mid-2011-specs.html
[u]Thunderbolt-technologie biedt standaard ondersteuning voor beeldschermen met een Mini DisplayPort. Verbinding met een beeldscherm met DisplayPort-, DVI-, HDMI- of VGA-aansluiting is mogelijk via bestaande adapters.[/u] Je kunt dus via één enkele poort je Apple LED Cinema Display of een ander beeldscherm aansluiten, tegelijk met meerdere snelle apparaten.
Bedankt voor de reacties, ik was in de war door alle aansluitingen die apple in de loop van de tijd heeft gehad. Voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen heb ik een artikel gevonden die aansluit bij de post van '1984'.
Wat ik begrijp is dat je [u]niet[/u] een scherm met de thunderbolt technologie op een apparaat kunt aansluiten zonder deze technologie. Het kan wel andersom; dus bijvoorbeeld een vga, of dvi scherm op een thunderbolt aansluiting.
Nu nog in de praktijk zien of dit soepel werkt met OSX Lion...