Mac mini naar DVI scherm | Welke instellingen ?

Ik had een Mac mini aangesloten via DVI op een Philips LCD. Draaide perfect onder 10.3.x. Nu ff een schone installatie gedaan naar 10.4. Was ff niet handig want eea werkt nu niet meer. Het zal wel aan de resolutie-instellingen liggen maar de oude instellingen ben ik kwijt. Al van alles geprobeerd maar geen beeld. Melding op TV: VIDEOMODE NIET ONDERSTEUND.

Weet iemand waar ik op moet letten ? Welke resolutie mee starten ? Hoeveel Hz 60/75 Hz ?
Ik moet iedere keer wisselen van VGA (die wel werkt) en DVI om de instellingen te wijzigen. Is het niet mogelijk om bij het opnieuw starten in een mode te komen dat je eea kan wijzigen.
Zou wat makkelijker zijn.

Ik heb zelf geen ervaring met Mac Mini of een LCD tv, maar wel een normale pc op een normale tv.

De hoeveelheid Hz moet je zo hoog mogelijk zetten, dat werkt prettiger omdat je geen flikkeringen ziet.

De resolutie hetzelfde verhaal, personlijk vind ik 1280x x 1024 heel prettig werken, maar op een bredbeeld LCD kan je beter 1280 x 960 nemen ondat dan het bureaublad enzo ook in breedbeeld staan en het geen uitgerekt zooitje wordt.

Ik hoop dat dit zo werkt, en succes ermee :apple:

Kijk in de documentatie van je Philips LCD scherm welke resoluties deze ondersteund. Stel daar je Mac mini op in.

Dan moet je al een heel eind verder komen.

De meeste LCD schermen werken iig op 60 Hz. Je kan gemakkelijk uitproberen welke resolutie hij pakt, maar idd is het handiger om even de handleiding erbij te zoeken. Het wisselen van VGA/DVI (or whatever) hoort iig niet. Als ik in Tiger mijn LCD scherm eraan hang, dan pakt hij direct de juiste (native) resolutie en breid hij de desktop uit op het 2e scherm, zonder dat ik verder iets hoef te doen....

[quote:57d5c185be="Golfgast"]Ik heb zelf geen ervaring met Mac Mini of een LCD tv, maar wel een normale pc op een normale tv.

De hoeveelheid Hz moet je zo hoog mogelijk zetten, dat werkt prettiger omdat je geen flikkeringen ziet.