mac mini opstarten

Hallo iedereen..

Ik heb een vraagje…;

Mijn mac mini doet ongeveer 10 minuten over het opstarten.

Dit gebeurt door, voordat het Apple logo met de “preloader” (heet dat zo?!) er steeds icoontjes in het midden flashen/knipperen. Een aardbolletje en een mapje. En dat duurt ongeveer 10 minuten. Daarna krijg je het apple logo met de “preloader” en start hij osx op. Dit wel binnen 1 minuut.

Hoe komt dit?

Voor degene die mij willen helpen,

Alsvast Bedankt!

Even bij je systeemvoorkeuren je opstartschijf opnieuw aanwijzen, en dan die instelling op slot zetten... dat zou moeten helpen.

oke bedankt!

en werkt het ook ?

Ik hoop niet dat hij nu nog steeds aan het herstarten is... :sealed:

[quote:c73af8cc22="unSOUND"]Ik hoop niet dat hij nu nog steeds aan het herstarten is... :sealed:[/quote:c73af8cc22] of niet meer kan herstarten :x

verkeerde schijf aangewezen, op slot gezet en wachtwoord vergeten denk ik. :evil: :sotp: O ja.

Maar is 10 minuten (!!!) ook niet te lang als er een verkeerde opstartschijf is aangewezen?
Dus dat er nog iets niet goed gaat?

nou, dat wereldbolletje dat hij zegt, betekent dat de mac opzoek is naar een boot server in netwerk...

Dat zoeken kan idd eventjes duren… maar idd geen 10min :?

10 minuten is wel heel erg lang, had zelf ook per ongeluk aangeklikt dat zoeken duurde zo'n 30 seconden. :oops:

oh haha, sorry vergeten te zeggen dat het werkte! ja echt 10 minuten, netwerk hier is heel groot ( draadloze internet camping, 83 hectare ) vandaar!