Mac mini praat?

Ik vandaag een Mac mini gekocht (1e generatie). Ik zet hem aan en het systeem komt met de vraag "choose your main language".

Ik dacht: hmm dat wil ik niet, ik wil even een clean install doen zodat ik precies kan installen wat ik wil. Dus ik houdt de aan/uitknop ingedrukt om hem “hard” uit te zetten.

Vlak voordat hij uitgaat hoor ik een vrouwenstem iets onduidelijks zeggen, uit de interne brakke luidspreker van de mac mini!

Dus ik sluit luidsprekers aan en probeer nogmaals de uitzet-truc. Ik hoor geen vrouw meer, maar wel een keiharde KRAK! in het geluid.

Wie kent dit? Benm ik dronken of heeft iemand wel vaker een stem gehoord bij het hard uitzetten van een Mac?

Nee, nooit gehoord. Terwijl ik toch met enige regelmaat mijn mac keihard uitzet... Mogelijk zit het in de setup van het kale systeem?

Ik niet, misschien stemmen in je hoofd :x

[quote:e459138572="Pliep"]Ik dacht: hmm dat wil ik niet, ik wil even een clean install doen zodat ik precies kan installen wat ik wil. Dus ik houdt de aan/uitknop ingedrukt om hem "hard" uit te zetten. [/quote:e459138572]

Da’s natuurlijk de snelste manier om je nieuwe Mini om zeep te helpen, en ook de meest rigoureuse en Apple-onvriendelijkste oplossing. Als ik die Mini was zou ik ook niet meer aangaan.

Ik hoop voor je dat hij met de Software-herstel cd nog aan de praat wil. Desnoods misschien een hele clean install (zoals je eerst wilde), maar dan loop je wel veel (leuke) extra software mis die op een nieuwe Mac voorgeïnstalleerd staan.

Succes ermee.

Oh, welke leuke software, die niet meegeleverd wordt op de installatie cd/dvd, staat er dan zoal op een mac geinstaleerd?

Normaal gesproken staat alles op de restore CD / DVD...

[quote:4cf6b22918="arnohoogwerf"][quote:4cf6b22918="Pliep"]Ik dacht: hmm dat wil ik niet, ik wil even een clean install doen zodat ik precies kan installen wat ik wil. Dus ik houdt de aan/uitknop ingedrukt om hem "hard" uit te zetten. [/quote:4cf6b22918]

Da’s natuurlijk de snelste manier om je nieuwe Mini om zeep te helpen, en ook de meest rigoureuse en Apple-onvriendelijkste oplossing. Als ik die Mini was zou ik ook niet meer aangaan.

Ik hoop voor je dat hij met de Software-herstel cd nog aan de praat wil. Desnoods misschien een hele clean install (zoals je eerst wilde), maar dan loop je wel veel (leuke) extra software mis die op een nieuwe Mac voorgeïnstalleerd staan.

Succes ermee.[/quote:4cf6b22918]

al die software is bij de volgende clean install weer net zo hard geinstalleerd (bij mij igg wel)

en wat er voor moois op zit?

MS Office
Apple Works
iWork

een aantal trials, waarvoor je even een key aan de SERIAL BOX moet vragen

[quote:a1f849392f="arnohoogwerf"][quote:a1f849392f="Pliep"]Ik dacht: hmm dat wil ik niet, ik wil even een clean install doen zodat ik precies kan installen wat ik wil. Dus ik houdt de aan/uitknop ingedrukt om hem "hard" uit te zetten. [/quote:a1f849392f]

Succes ermee.[/quote:a1f849392f]

Volgens mij doet de Mac het gewoon maar vraagt Pliep zich af of iemand het stemgeluid ooit eerder hoorde!
Ik niet in ieder geval! :mrgreen:

precies, dat ding is prima en ook hard uitzetten kan hij best tegen hoor. En ja, ik had Marble Blast en dat andere rukspel allemaal op de install CD staan, en Office Test Drive, en test versies van Keynote en Pages etc. er zaten 2 Tiger DVD's bij met allemaal mooi spul.

Maar nu die pratende vrouw?

Wellicht stond je klok op pratend... dan hoor je om de zoveel tijd een vrouw de tijd uitspreken...

Sorry, ik was in de veronderstelling dat je hem niet meer aan de praat kreeg... :sealed:

nee want hij was nog niet geinstalleerd en de klok was niet in beeld. het was de eerste boot met het scherm "choose your language".

:sealed: het kan zijn... met interne speakers... dat er een of andere radio golf op terecht komt ofzo dat je soms vlak voor/na het uizetten wat geluid hoord. Ik had dat namelijk precies zo toen ik pas mijn emac had! alleen ik hoorde chinese muziek... :sealed:

edit: :o dit was trouwens ook na zo’n met-de-knop-uitzetten actie…

@Pliep Kan het zijn dat de Mac mini standaard geinstalleerd was met Speakable Items aan. :?

haha kan dat echt?? :o :?

je vrouw is thuis ?

Oke die pratende vrouw hoor je in de language selection. Kies bv eens nederland en daarna english dan hoor je die vrouw spreken :)

Groeten,

evo

Jep, is de voice-over functie. Kun je aan en uit zetten met [command]-F5.