het updaten naar Leopard van mijn mac mini (PPC) bleef hangen op 42%
Er was ook geen enkele activiteit meer (geen draaiende dvdschijf, geen enkel ander geluid...)
dus heb ik anderhalf uur later de macmini handmatig moeten uitzetten.
Na heropstarten blijft hij hangen op het grijze scherm met appeltekentje…
weet er iemand wat ik moet doen om hem weer werkende te krijgen
zodat ik een clean install kan proberen???
Dit had ik laatst ook na een update. Weliswaar van mn keyboard maar na opstarten bleef ik wel in hetzelfde scherm hangen waar jij nu in beland ben.
Om dit te verhelpen heb ik opgestart van CD (c ingedrukt houden bij opstarten) met het schijfhulp programma heb
ik alle rechten herstelt. Vervolgens heb ik de computer opgestart in veilige modus (shift ingedrukt houden)
Eenmaal in veilige modus deed een herstart wonderen en de computer werkte weer zoals het zou moeten.
Geen id of het hier bij zou gaan werken. maar het is het proberen waard.
Je kunt je mini opstarten met de Leopard CD erin, gelijk nadat je de 'boing' gehoord hebt houd je de toets 'C' even ingedrukt. JE mini start dan op via de CD en zo kun je het installatieproces weer opnieuw doorlopen. Je kunt dan weer kiezen voor een update, Archive and Install of Clean Install, net wat voor jou het beste uit komt.
Heb iets verkeerd gedaan en wil een clean install doen.
Alleen, met de originele bijgeleverde versie van OSX krijg ik helemaal de keus niet meer voor een aangepaste of clean install.
Hij begint gewoon te installeren.
Voor een Clean Install van Snow Leopard moet je het volgende doen:
Insert the Snow Leopard install dvd, reboot normally and hold ‘C’ at the chime. This will boot you into the DVD. Start Disk Utility from Utilities menu and erase the hard drive using the erase tab. Then quit Disk Utility and proceed with the install.