mac mini welkomsgeluid

hallo ik heb een macmini -> 1 dag!

m’n 1e mac! :slight_smile:

wilde weten of je het geluidje dat je bij het aanzetten van de mini hoort ook kan uitschakelen?
anders wordt 's ochtends vroeg m’n zus wakker! :S

weet iemand hoe? alvast bedankt groetjes!

jesse

Je kunt het geluid op nul zetten voor je hem uit zet.

[quote:7dabf88d12="guess"]hallo ik heb een macmini -> 1 dag!

m’n 1e mac! :slight_smile:

wilde weten of je het geluidje dat je bij het aanzetten van de mini hoort ook kan uitschakelen?
anders wordt 's ochtends vroeg m’n zus wakker! :S

weet iemand hoe? alvast bedankt groetjes!

jesse[/quote:7dabf88d12]

dat geluid is tegenwoordig voor alle macs gelijk…

het is wél zo, dat dat geluid érgens in het systeem verborgen zit… kan je hem aanpassen als je wil.

maar de tip om je geluid uit te zetten (laag) voordat je gaat slapen, én hem daarna weer aanzet is ok…

:wink: Max

Hier is een oplossing voor. Lees [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1225]dit[/url] artikel maar eens.

[quote:9d46229dfd="MacBjorn"]Hier is een oplossing voor. Lees [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1225]dit[/url] artikel maar eens.[/quote:9d46229dfd]

hé leuk… kende ik nog niet… dank voor de link!.. (da’s vóór mijn macosx.nl-tijd)

:wink: Max

dat werkt perfect. ik gebruik hem al driekwartjaar. Zolang ik een mac heb.

Nog een oplossing is: de computer nooid uitzetten. Alle (3) macs hier staan dag en nacht aan. Alleen als we op vakantie gaan, gaan ze uit en als er om het een of het ander herstart moet worden.

juist, gewoon de mini laten slapen dat kunnen ze hardstikke goed. Als je de mini uit wil zetten druk je gewoon de power knop achterop je mini in en dan slaapt hij meteen.

Uitzetten? Waarom? Slapen als een roos, dat is veel makkelijker...

Slapen gebruikt toch nog een beetje stroom,,,, :innocent:

bij mijn mac mini 1st gen, (zelfde als jij denk ik) werkt die prefpane voor geen meter!!! :x :x

Ik vind het juist zo'n mooi geluid... :innocent:

[quote:aafb2826c4="macker"]Nog een oplossing is: de computer nooid uitzetten. Alle (3) macs hier staan dag en nacht aan. Alleen als we op vakantie gaan, gaan ze uit en als er om het een of het ander herstart moet worden.[/quote:aafb2826c4]

nooit.

ik zet mijn mac ook niet al te vaak uit, maar als je dat wel graag wilt en je hoort liever dat geluid niet als je opstart kun je inderdaad het geluid uit zetten voordat je de computer uitzet. maar ja… dan moet je wel weer het geluid aanzetten als je de computer aanzet. je kan hiervoor wel een applescriptje ofzo schrijven dan loopt bij het uitzetten (geluid uit) van je mac en bij het aanzetten (geluid aan), maar dit tooltje is erg handig:

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/index.en.html

je kunt het dan gewoon regelen in de systeemvoorkeuren met een schuifbalk, onafhankelijk van de de rest van het geluid, hartstikke handig en simpel!

[quote:a9ff3b0d54="macker"]Nog een oplossing is: de computer nooid uitzetten. Alle (3) macs hier staan dag en nacht aan. Alleen als we op vakantie gaan, gaan ze uit en als er om het een of het ander herstart moet worden.[/quote:a9ff3b0d54]

Vandaar dat die link naar je site het zo goed doet? :smiley:

Strifer,gewoon perfect. Bedankt :wink: