Mac : MS Word 2004

ik ben mijn scriptie aan het maken in word 2004. In mijn document zitten veel afbeeldingen en het heeft een lengte van ongeveer 85 paginas. Als ik er door wil scrollen dan heeft mijn powerbook het erg moeilijk... Als ik op de universiteit op een windows laptop dat zelfde bestand open dan scrolt die machiene er met gemak door heen zo lijkt het.

Heb ik voor een simpel word documentje al een zwaardere laptop nodig?! Valt me eigenlijk vies tegen.

Voor intel is office ook nog niet uit dus dat zal qua snelheid op een macbook (pro) toch niet zo veel uit maken dan?

(ik werk op een laatste rev. 12inch 1.5ghz powerbook met 1.25gb geheugen laatste versie van office nl & tiger)

als ik van mijn scriptie een pdf maak en die online gooi om hem vervolgens in adobe acrobat reader of in safari te openen dan duurt het overigens ook erg lang voor dat alles geladen is. En scrollen is zo mogelijk nog trager dan in word... En dan heb ik het niet over de download snelheid maar over de opbouw van het document als je aan het scrollen gaat

iemand enig idee waar dit aan ligt?

Word for Mac is gewoon enorm traag met afbeeldingen. :(

Mijn vriendin heeft de tekst van haar scriptie gewoon in Word getypt en de afbeeldingen met bijbehorende informatie apart in Pages gemaakt.

Mac OS X is in het algemeen niet het meest soepele systeem als het op scrollen aankomt. Het is in Mac OS X 10.4 Tiger en sommige specifieke programma's zoals iPhoto 6 wel verbeterd maar het kan een stuk beter. Helemaal in vergelijking met Windows XP.

En tja, 85 pagina’s is niet niets. Pages 2 (uit iWork '06) presteert echt niet zoveel beter qua snelheid, en is met diagrammen en grafieken zelfs vele malen trager dan Microsoft Office 2004.

Hoe groot de gebruikte afbeeldingen zijn is het belangrijkst. Ms Word onthoudt namelijk de originele grootte van de afbeeldingen, dus als je ze binnen Word erg verkleind hebt, heeft ie het tijdens het scrollen nog steeds moeilijk met het laden van de volledige grootte van de afbeelding. Zodat je ze ook weer moeiteloos kan opblazen. Maar dat willen we natuurlijk helemaal niet. Wat ik meestal doe om het laden en scrollen te versnellen, is de afbeeldingen in een ander programma (Photoshop o.i.d.) verkleinen tot het geschikte (A4, 72dpi) formaat.

mmm, daar hoor ik ook van op. Een 'oplossing' voor jou kan zijn, bij de 'preferences' gelijk de eerste 'View' optie de 'drawings' uitvinken. Dit heeft geen invloed op het printen, het beinvloedt alleen Online View en Page Layout view.

[quote:8ab2b96429]
Wat ik meestal doe om het laden en scrollen te versnellen, is de afbeeldingen in een ander programma (Photoshop o.i.d.) verkleinen tot het geschikte (A4, 72dpi) formaat.
[/quote:8ab2b96429]
Maar als je wil printen, dan kom je er toch niet met 72dpi? En is het niet zowieso beetje omslachtig als je veel afbeeldingen hebt?

Als je veel afbeeldingen hebt, maak je gewoon een actie aan binnen photoshop. Graphic converter heeft ook zo'n actie: het is een fluitje van een cent en zeker merkbaar binnen WORD.

Macs scrollen langzamer omdat het venster heel anders in elkaar zit dan in windows. Alles is volgens mij in eerste instantie vector in MacOS. Windows heeft bijvoorbeeld veel meer moeite met scrollen in Illustrator dan macos dat heeft. Andere kant is dat flash weer veel sneller is..... rara hoe kan dat.

Word staat er (zelfs onder Windows) om bekend dat het enorm traag werkt wanneer het om grote documenten gaat met afbeeldingen, voetnoten, enz. Als je je scriptie in Word wil maken is opslaan per hoofdstuk dan ook eigenlijk de enige oplossing.

Ik heb al geprobeerd per hoofdstuk een document te maken. Maar op de een of andere manier vind ik dat niet fijn werken en heb ik het idee dat ik wat mis. Nooit geweten dat dat aan osx lag van dat scrollen. Mijn afbeeldingen ga ik niet meer aan pielen. Weet je hoeveel hoofdpijn word kan geven voordat je eindelijk die dingen met tekst op een pagina hebt zoals jij ze wil hebben? pfff. Dan maar langszaam scollen. Dat van die afbeeldingen uitzetten werkt nog het besten IMO bedankt voor de tip! :)

In je scriptie: :apple: + A en dan :apple: +C. Maak een nieuw document aan en daarin doe je :apple: + V. Kijk eens of dat beter gaat.

Ook kun je volgens mij bij de voorkeuren instellen dat Word afbeelding niet laat zien, maar alleen de placeholder (oid).

[quote:0f3d194ff0="NoiA"]Mijn afbeeldingen ga ik niet meer aan pielen. Weet je hoeveel hoofdpijn word kan geven voordat je eindelijk die dingen met tekst op een pagina hebt zoals jij ze wil hebben? pfff.[/quote:0f3d194ff0]

Daar is Word ook niet geschikt voor. In Pages kun je de tekst vastzetten onder elke afbeelding, zodat hij nooit meer verspingt of verandert als je iets toevoegt of verwijdert. M’n vriendin is drie dagen bezig geweest om de afbeeldingen in Word goed te krijgen… lukte gewoon niet. Tja… ze wilde persé alles zelf doen en ik moest m’n bed houden. :mrgreen:

Toen ze uiteindelijk de handdoek in de ring smeet heb ik het precies gemaakt zoals ze wilde in Pages… in minder dan een uur. :wink:

En als je nou geen Pages hebt (of wilt)? Dan heb je ttoch iets minder aan jouw oplossing Zakske :wink: Waarmee ik bedoel te zeggen: leuk meegedacht, maar we zoeken een oplossing met Word.

:sealed:

ik heb wel iwork 06 en dus pages en keynote maar gebruik daarvan eigenlijk alleen keynote omdat ik geen tijd had om alles opniew te leren in pages...

Maar ik heb wat meer ontdekt… als je live word count uit zet dan gaat het scrollen ook weer een beetje sneller

Beetje late reactie, maar sluit wel volledig aan bij dit topic.

Onlangs heb ik een nieuwe iMac gekocht. Meteen volgepropt met RAM-geheugen en voor het eerst ook Office voor mac mee aangeschaft. De iMac bevalt me super, Word is een ware RAMP.

Jullie hebben het hier over documenten van 85 pagina’s met veel afbeeldingen. Ik constateer zelf dat ook al heb je maar één pagina zonder afbeeldingen, het draait langs geen kanten! Frustrerend. Selecteer eens een tabelkolom ofzo… Klik. Wacht. Geselecteerd. Lettertype kiezen. Wacht. Aangepast.

Telkens zit er een delay op de acties die je uitvoert, eventueel met een soort ‘refresh-flits’. Ik ben een redelijk gevorderde Word-gebruiker en ben het al jaren op Windows gewoon. Je kan er van zeggen wat je wilt, maar Word op Windows draait echt wel een heel pak vlotter dan op de mac. Ook met hele grote bestanden vol afbeeldingen. Alleen loopt het programma op Windows wel vaker vast dan op m’n mac, maar dan nog verkies ik de Windows-versie van dit programma.

De reactietijd waarmee Word commando’s worden uitgevoerd is gewoon te traag op mac. Ik verlies er veel tijd mee en ben er niet tevreden over. Punt. Toch blijft het de beste tekstverwerker die ik ken, of niet?

Ik heb geen ervaring met intel macs, maar hier draait office op een G3 800Mhz (128 Mb intern) en op een G4 1,42Ghz (1Gb intern) op beide machines als een zonnetje! En dan maak ik kleine WORD documenten van max 20 pagina's met hier en daar een plaatje erin.

Misschien office even herinstalleren?

Zo zie je maar dat het aantal GHz en RAM-geheugen lang niet alles zegt.

Herinstalleren? Tsja, het is nu al een gloednieuwe Word op een gloednieuwe mac. Zou toch niet veel mis mogen gegaan zijn lijkt mij…

Ik neem aan dat het op je iBook wel naar behoren werkt? (office draait op je intel mac onder rosetta. Maar het zou niet supertraag moeten zijn).

Daar zeg je wat. Heb het nog niet eens op m'n iBook geïnstalleerd. Zou ik eens moeten doen.

(Had al wel geprobeerd om de Tiger-cd van m’n iMac te installeren op m’n iBook, maar dat resulteert in een hoop vreemde errors en lukt dus niet.)