mac+msn en Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port ISDNrouter

Ik probeer in te loggen bij msn ( laatste versie gedownload ) en kan geen connectie krijgen. Mijn internet verbinding werkt prima. De modem die ik gebruik is de Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port ISDN router. En de gebruikte os is 10.3.4 Panther.Computer G5. Provider Plantet.nl Is er een firewall actief? en hoe schakel ik deze dan uit..of hoe zet ik de juiste ports open?

Het vreemde is op een andere internet aansluiting (ADSL andere provider router ) werkt werkt de msn wel ! ??

Iemand een idee wat ik kan doen en/of of proberen?

Standaard staat de firewall in de speedtouch aan. Je schakelt hem het makkelijkst uit door een backup te maken van de instellingen van de Speedtouch te maken. Vervolgens verwijder je alle tekst onder het kopje: [ pfirewall.ini ]

deze versie bewaar je onder een andere naam en laad je vervolgens weer in.
Een maal opnieuw verbinding maken en je firewall is uit (betekent dat je evt de firewall instellingen in OSX kunt gebruiken)
Voor het gebruik van iChat AV zijn er nog wat andere instellingen nodig maar die zijn elders in dit forum te vinden.

Succes.

bedankt voor de snelle reactie. Ga er gelijk mee aan de slag!

Zit hier nu al een tijdje te vogelen hoe ik het voor mekaar moet krijgen maar doe duidelijk iets fout..dus maar even bij het begin beginnen: Hoe kan ik een back up van de instellingen maken en waar vind ik die?