MAc na pauze offline

ALs ik mijn MAC een tijdje (half uur of zo ) niet meer gebruik staat hij in de “slaapstand” en dat is goed zo…Echter als ik (ben bij Telenet Belgie) wil kijken of er emails zijn staan deze accounts ook offline en moet ik eerst “gebruik alle accounts online” aanklikken…Ook geeft het beginscherm van de MAc in Safari dan aan “kan pagina niet openen omdat U niet met internet verbonden bent” Ik moet dan eerst een andere pagina aanklikkekn en dan gaat de boel online
Hoe kan ik dat veranderen.?
Wat ik dus concreet wil is
1 dat Mail de mails blijft ophalen ook al slaapt de MAC
2 Dat ik met internet verbonden ben/blijf
PS.S wist niet het juiste forum te kiezen…

Heb je het vinkje geplaatst bij Schakel sluiterstand uit (Systeemvoorkeuren)?

ja “schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang” staat aangevinkt

en PowerNAP aan vinken.

die “schakel power nap enz” staat er bij mij niet bij…alles is geupdated maar toch … geen “power nap”…

PowerNap staat er alleen bij als je een laptop hebt. Logisch, want bv. een iMac heeft geen lichtnetadapter maar een netsnoer.

Maar kennelijk heeft jouw Mac/netwerkverbinding even de tijd nodig om tot de conclusie te komen dat je weer aan de slag wil.
Als je even geduld hebt dan zou de netwerkverbinding gewoon weer vanzelf actief moeten worden. Ook Mail moet vanzelf weer mail checken.

Wat ik wel graag wil weten is wat er in Mail>Voorkeuren>Algemeen>‘Controleer op nieuwe berichten’ staat geselecteerd; automatisch, iedere xxx periode of handmatig.

Als ik op mijn iMac direct bij het uit slaap komen Safari open, kan deze ook geen pagina laden. Dat duurt maar eventjes.

Oh? Nou, deze screenshot is van mijn Mac:

En die van mij van mijn MBP. Dus die vlieger gaat echt niet op…