Mac Numbers datum toevoegen

Hey hallo!

Ik probeer nu al 2 dagen het volgende uit te zoeken maar ik krijg het maar niet voor elkaar:

Ik heb 2 kolommen naast elkaar (A en B), in kolom A wil ik handmatig info in zetten. In Kolom B wil ik dat er automatisch een datum van het moment dat er in kolom iets bewerkt wordt.

Nu heb je verschillende formule’s die hier mee kunnen helpen dat als je in kolom A wat zet, dat er in Kolom B automatisch een datum komt.

Maar wat ik ook doen, alle data veranderd met dat je het bestand opent. Ik wil graag dat het zichtbaar op welke dag ik iets in kolom A toevoeg. Met alles wat ik nu probeer blijft alle data verschuiven terwijl ik het vast wil hebben staan.

Ik hoop dat het probleem duidelijk is, en dat iemand hier een antwoordt voor heeft :slight_smile:

Je gebruikt de formule NU() daarvoor? Dat klopt, die wordt altijd bijgewerkt naar nu.

De enige manier die ik kan bedenken is om een extra kolom in te voegen (met als gegevensnotatie „Datum en tijd” en dan de tijd op „geen”) en daarin de huidige datum te zetten. Die voeg je in door op ⌃⇧⌘D te drukken (zie in het menu Tabel — gek genoeg niet in het menu Voeg In …). Dit is wel niet automatisch, maar ik denk niet dat je dichterbij gaat komen zonder dat die datum elke keer verspringt.