MAC of PC aankoop

Beste vrienden, ik wil gewoon es een objectief antwoord waarom ik zou kiezen voor een apple pc ipv een normale pc die met win xp draait wat zijn de voor en de nadelen. mijn vrouw vindt die apple's zo mooi dat ik er één direct zou mogen kopen... en bijkomende vraag , kan ik een netwerk maken met mijn huidige pc en ene apple...

Het is maar wat je normaal noemt...

Waarom je een mac zou moeten kiezen? Stabieler, mooier, betrouwbaarder, makkelijker, overzichtelijker, etc.

Wat het netwerk betreft: Absoluut geen probleem.

Het enige probleem zou kunnen zijn dat je hem van je vrouw niet mag kopen omdat pc's goedkoper zijn. Aangezien je in de gelukkig positie verkeert daar geen last van te hebben.. :D

en de software ? games, adaware , en zo veel meer....

De meeste software is ook wel beschikbaar voor de Mac. Games in mindere mate. Adaware heb je niet nodig op een Mac :) Welke software zoek je specifiek?

Apple is the future my friend, Windows loopt jaren achter....

Mac os x is stabieler dan windows xp, en je heb met een Mac geen last van virussen in tegenstelling tot windows waarbij je tig keren wordt aangevallen als je geen beveiligingssoftware hebt.

Je zegt zelfs dat je de Apple producten mooi vind, dus doe haar een plezier and buy an Apple :mrgreen:

Beveiling tegen virussen/spyware/trojans vind ik nog de beste reden om over te stappen. De andere voordelen zul je moeten 'voelen'!

Als je alle software netjes hebt gekocht zul je er een Mac tegenhanger voor moeten pakken. Sommige softwareproducenten hebben een cross-grade mogelijkheid waarmee je je PC-versie upgrade naar een Mac versie.

Als je alle spulletjes van je buurman hebt gekopieerd, zul je even moeten zoeken naar een nieuwe bron met illegale spulletjes. (Stuur me mar een mail als ik je de goede kant op moet wijzen.)

Netwerken is geen probleem!

Er bestaat tot op de dag van vandaag nog geen virussen of spyware voor Mac OS X! Dit maakt ad-aware, of welk ander spyware/virusscanner dan ook, overbodig.

// Edit: Er waren er die duidelijk sneller als mij hebben gepost :slight_smile:

[quote:6b6ddcbcf1="rbroen"]als ik je de goede kant op moet wijzen.[/quote:6b6ddcbcf1] De verkeerde kant bedoel je... :wink:

moet eerlijk zijn , ik koop echt weinig software... ne keer nu en dan een game.... maar kan je die ook met apple free downen, freeware en zo....?

Dat is hier een gevoelig onderwerp. Laten we het erop houden dat er minstens 5 programmaatjes zijn die dit mogelijk maken. Zoek op het forum naar p2p, XFactor, Limewire et al.

Er is ook relatief veel FreeWare en ShareWare, vaak Open Source unix dingen met een mooie Apple GUI er rond.

Maar je krijgt bij je Mac ook gratis en voor niks leuke software voor ondermeer Fotobewerking, Video, mp3 et al. En als je spelletjes wilt moet je die natuurlijk wel kopen, en niet downloaden. Want er zijn er heel wat minder en als je ze niet koopt zullen ze ook niet makkelijk meer gemaakt worden.

Freeware downloaden is helemaal geen gevoelig onderwerp. Er is genoeg goede freeware voor OSX. Beste sites daarvoor zijn www.macupdate.com en www.versiontracker.com.

Dit gezien Fargo ?

http://www.apple.com/benl/switch/

en ja, je kan een Mac en een PC “gewoon” in een netwerk zetten.

Hij vroeg om een objectief advies. Dat zoek je in dit geval niet op de Apple site :)

[quote:d7cfb9dfc2="Chriz"]Hij vroeg om een objectief advies. Dat zoek je in dit geval niet op de Apple site :)[/quote:d7cfb9dfc2]

Maar wel op het gedeelte wat hij geeft. Want daar staan e-mails van mensen die van PC op Mac zijn overgestapt en recensies van kranten enz. :stuck_out_tongue:

LOL , ja daar zit iets in, maar het is wel duidelijk uitgelegd daar verder vind ik.

Oh en een nadeel van Mac : je kan sommige sites op het internet niet altijd even goed bekijken.

[quote:0e0643225a="Paetor"]Het enige probleem zou kunnen zijn dat je hem van je vrouw niet mag kopen omdat pc's goedkoper zijn.[/quote:0e0643225a]

Mac’s zijn in aanschaf soms wat duurder (eigenlijk niet eens zoveel) maar gaan over het algemeen wel veel langer mee. Je kan een 4 jaar oude mac nog redelijk verkopen. Probeer dat maar eens met een pc!

oh, en voor een uitgebreid antwoord. Gebruik de zoekfunctie van dit forum eventjes. (no offence) er zijn jou al veel switchers voor gegaan die dezelfde vraag hebben gesteld.
Ik ben zelf te lui om weeer helemaal een antwoord op jouw vraag te geven. alsjeblieft even zelf zoeken. :slight_smile: veel plezier met je nieuwe mac!

niet zo een haast, ik overweeg nog maar, maar de kans zit erin dat ik es een mac koop ben heel tevreden over de ipod en mijn oom heeft alleen maar apple in zijn bedrijf staan.

bedankt voor de vele reply’s

kijk toch ook eens [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=26375]hier[/url] + [url=http://forum.macosx.nl/search.php]zoekfunctie?[/url] Succes ermee...

[quote:8d3fe180c0="ElectricCat"]Oh en een nadeel van Mac : je kan sommige sites op het internet niet altijd even goed bekijken.[/quote:8d3fe180c0]

nou, dat nadeel ligt aan de browser zelf. Als er een bepaalde site niet met safari bekeken kan worden, dan kan je nog IE van microschoft gebruiken of neem er firefox, netscape, mozilla etc. onder de arm.