Mac op netwerk geeft problemen - Kan geen grote bestanden/mails versturen

Hello mensen,

Bij mij staat een Windows2000 als server met een internet aansluiting. Op die pc heb ik mijn mac aangesloten. Ik kan een verbinding maken en bestanden versturen via beide, maar op mijn mac kan ik op het internet geen grote mails versturen, ftp'en enzo. Wat kan ik hier aan doen? Welke instelling op mijn pc of mac is onjuist?

Welke macos versie draai je, 10.2? zo niet probeer daar eens naar te upgraden, die is lekker (ahum) windows compattable.

Hoi zout. Heb ik. Versie 10.2.1. Ik kan zelfs geen lange berichten insturen, anders lukt het al niet. Het moet een fout zijn op de server windows pc. Maar ik heb er niet veel verstand van. Is er iets mis met de DNS of zo iets? Raar dat ik kleine berichten als dit wel kan insturen, maar grotere niet.. Mailen lukt ook nog steeds niet. Echt raar.

ik neem aan dat je dus router software gebruikt om het internet over het hele netwerk te routen? Probeer het eens in OS 9 en als dat ook niet wil (wat ik denk) dan ligt het aan het windhoos bakkie, daar heb ik ook de ballen verstand van, misschien andere routersoftware misschien?