Mac op PC "zien" lukt niet

Ik heb even gezocht, maar het forum is een oerwoud.

Ik heb een PC en een Macmini. Ik kan de volledige PC benaderen via het netwerk vanaf mijn mac, maar omgekeerd zie ik de mac niet vanaf mijn PC.

Het is vast iets simpels. Is hier ergens een faq voor?

Staan bestands en windows deling aan in je systeemvoorkeuren??

Ja, allebei

Hey heb ik ook gezocht en gevonden: Download Sharepoints op je mac en maak een share aan van bijv. je map documents en voila je kunt um zien op je PC.

Werkt ook voor externe schijven die aan je Mac hangen.

Suc6, Brandmannetje

Dat klinkt goed, maar is het niet een beetje eigenaardig om een extern programma te installeren om dit te kunnen?

anders kan je alleen de Home map delen

Standaard gaat Mac OS X enkel je home folder sharen. Het is ook de bedoeling dat je enkel daar je bestanden zet. (in theorie)

Je kan ook de smb.config met de hand aanpassen om shares te maken.
Met TextWrangler of een andere teksteditor. Maar Sharepoints lijkt me handiger.

heb je al gekeken bij Directory Access? (hulpprogrammas) Wellicht staat SMB/CIFS service uit...

Ik heb gewoon mijn C: en D: HD's gedeeld en een netwerk op de PC aangemaakt. En onder show netwerklokaties een nieuwe lokatie toevoegen (b.v. \iMacgebruikersnaam) Er zijn geen extra toeters en bellen voor nodig.

:finderoud:

Moet je even bij systeemvoorkeuren kijken welk IP je mac heeft en welke loginnaam zeg maar. bij mij moet je op de laptop in deze computer linken naar: \192.168.2.119[computernaam] Dan moet je een tijdje wachten en dan kan je inloggen met je mac login, maar niet te vaak op enter drukken, geduld hebben na de 1e keer. Daarna kan je volledig je mac zien vanaf je PC.

Succes