Mac opnieuw geinstalleerd, bestanden nog terugkrijgen?

Ik zit echt met een ontzettend groot probleem.
Ik heb laatst mijn mac opnieuw geinstalleerd en ik had een heel belangrijk bestand erop staan, maar die heb ik dus niet meer en echt heel nodig want het is erg belangrijk. Kan ik dit nog terugkrijgen, het maakt me niet uit hoe. Heb geen Time Machine backup..:angry:

Heb je bij het opnieuw installeren ook je hele harde schijf gewist? Als dat zo is moet je aan de slag gaan met recovery tools (DiskWarrior?) om zo verwijderde bestanden eventueel terug te halen. Dit is lang niet altijd succesvol... hangt er ook van af op wat voor manier je je harde schijf gewist hebt.

En dan nu...... altijd een back up maken!!! back up back up back up! minstens eentje, liever twee. Time Machine is zo makkelijk en een extra externe harde schijf kost gelukkig niet zoveel meer tegenwoordig. Het wordt je niet moeilijk gemaakt.

Ja helemaal gewist. Heel dom van me om geen back-up te maken. Nu proberen met dat soort programma's....

Dan hoop ik dat je voor snel wissen hebt gekozen in plaats van dat lange wissen. Met snel wissen heb je de meeste kans om nog dingen terug te vinden.

Succes ermee.

Snel wissen gelukkig. AppleXsoft File Recovery for Mac is nu aan het draaien, gaat nog de hele avond duren gok ik.

Gebruik DataRescue 3, weet niet precies wie het gemaakt heeft, maar het is de enige fatsoenlijke HFS+J recovery tool, de rest is allemaal slecht, traag, of maakt dingen stuk. OH, en ga nooit zonder externe schijf te werk, dus als je recovery gaat doen, de tijdelijke bestanden op een externe schijf zetten! Anders heb je kans dat je gewoon over de oude bestanden heen werkt om dat je op de 'lege' ruimte bezig bent.