Mac opnieuw installeren met OS X El Capitan (clean install)

Ik heb een nieuw IMAC gekocht. Mijn huidige iMac wil ik aan mijn kleinzoon geven. Ik heb de procedure gevolgd die staat vermeld op Appeltips.
Alles is goed gegaan maar ik belangrijk ding ben ik vergeten en dat is dat ik op de oude computer een werkende WI-FI verbinding moest hebben.
De schijf is nu volledig gewist maar ik kan helaas niet opnieuw OS X installeren.
Heeft iemand een oplossing hiervoor. Alvast zeer bedankt

Geen timemachinekopie ? of geen opstartbare superduper- of ccc kopie ?
Heb je de originele schijven nog die bij de iMac hoorden ?
Kan je van de nieuwe imac met migratie-assistent alles niet overzetten naar de oude iMac ?

Dank je zeer voor jouw reactie.
Ik heb geen wifi-verbinding dus ik kan ook niet mijn Time Machine gebruiken, of wel?
De migratie assistent kan ik op mijn nieuwe iMac aanzetten doch niet op de oude iMac openen.
Ik heb nog de originele schijven: ik heb er nu een ingezet maar de iMac is nu al een tijdje bezig en ik vraag mij af of het resultaat zal hebben.

Kun je misschien even een verwijzing maken naar die Appletips ? En om welke iMac gaat het ?

Beech: dank je zeer voor jouw reactie.

Ik heb gekeken op appeltips en wel

https://www.appeltips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-el-captain-clean-install/

en deze procedure gevolgd met een fout in het begin en wel ik heb geen herstart gedaan met direct met het opstarten de desbetreffende toetscombinatie gedaan met als gevolg dat de iMac nog niet de normale WIFI-verbinding had.

Het gaat om een iMac van 2007

Om je time machine te gebruiken heb je geen wifi nodig. Als je de mac opstart zal hij , na je taal en land , vragen of je gegevens wil overnemen van je time machine op je externe schijf. En als je daar alles aanvinkt zou normaal alles moeten overkomen. (tenminste al de documenten, gegevens en instellingen , maar ik twijfel zelf over het systeem, maar dat zie je dan wel).
Met de (2) originele schijven zou het moeten lukken ( waarschijnlijk een OS X - 10.4) maar dan zal je wel diverse upgrades ( sommige betalend) moeten doen.
Ik vind het persoonlijk nog altijd het veiligste om op een externe schijf een opstartbare supeduperkopie te maken. Zelfs als je schijf crasht kan je via die externe schijf gewoon opstarten en doorwerken en nadien met enkele muisklikken de kopie naar een nieuwe HD terugzetten.

De recovery partitie bestaan ongetwijfeld nog. Heb je dat geprobeerd?
Opstarten met CMD+R ingedrukt houdend.

Het probleem is gelukkig opgelost. De oplossing kwam na het toepassen van de suggestie van GoeieDag.
Allemaal zeer bedankt voor de reactie.