Mac opstarten via andere mac

Is het mogelijk om een andere mac vanop afstand op te starten die in mijn lokaal netwerk zit? Want nu moet ik telkens enkele 10tallen meters lopen om die mac aan te zetten. Ik zou dit nuttig vinden zodat ik dan even met die mac kan connecteren om bestanden uit te wisselen.

Ik weet wel dat je de andere mac bvb kan uitzetten vanop afstand of in sleep zetten. Een restart is natuurlijk ook mogelijk. Maar ik bedoel dus een volledige “koude” opstart. :roll:

nope, not possible

Misschien is een lange stok iets ? :D

Nee ik denk niet dat er zo iets bestaat , maar waarom uitzetten als je hem in sluimer laat staan verbruikt ie amper stroom.

[quote:6538a4116d="junkiesxl"]Misschien is een lange stok iets ? :D

Nee ik denk niet dat er zo iets bestaat , maar waarom uitzetten als je hem in sluimer laat staan verbruikt ie amper stroom.[/quote:6538a4116d]

Een lange stok zal heeeel moeilijk zijn vermits de mac 3 verdiepingen hoger staat! :smiley:

Ja en laten aanstaan wil ik niet doen vermits ik het hooguit 30 min per dag gebruik :?

Dus dit zou niet mogelijk zijn… of misschien wel via externe apparatuur? Bestond er vroeger niet zo iets dat je kon verbinden met de ADB poorten van je mac? Natuurlijk heeft dit nu niet veel zien meer vermits die poorten gewoon niet meer bestaan op nieuwe macs…

Misschien dat dit wel iets is http://www.perceptiveautomation.com/indigo/ een soort domotica wat niet eens zo duur is, het kliunkt toch al mooi maar heb er geen ervaring mee

Je zou een http://www.wti.com/power.htm kunnen gebruiken - wel een beetje kostbaar...

Wat je zou kunnen overwegen:

als je nog een oud toetsenbord hebt liggen kan je deze gebruiken om de powerknop los te halen van het printplaatje wat in het toetsenbord zit. De powerknop weer verbinden met behulp van een kabel van een metertje of wat. En zo kan je je macje van een afstand opstarten.

Er zijn alleen een aantal verschillende soorten pintplaaten in de toetsenborden. Hebben ooit geëxperimenteerd met een oud ADB toetsenbord. Werkt perfect. Ik weet echter niet of er beperkingen zijn in de lengte tussen een printplaat en een schakelaar.

Ik zou die computer gewoon aan laten staan. Is dat sowieso niet beter voor een computer?