Mac Os 10.04 en welke update dan??

Ik heb nu Mac Os 10.0.4 en wil 'm graag updaten om met Toast 6.0 te kunnen gaan werken. Welke update(s) moet ik hebben? En hoe vind ik ze? Graag hulp.

[quote:4f2373b8b3][size=9:4f2373b8b3]The system requirements are:

Power Macintosh G3 or later (G4 or higher recommended for faster video encoding)

Mac OS X v10.2 (Jaguar) or later (installing latest system updates is recommended)

200 MB of free hard disk space (more for video authoring, ~ 2GB per 10 minutes of DV)

QuickTime 6 or later

CD or DVD recorder (optional, if using ToastAnywhere recorder sharing)

Recordable CDs or DVDs[/size:4f2373b8b3][/quote:4f2373b8b3]
Je hebt dus minimaal 10.2 nodig. Eerst updaten naar 10.1 en vandaar naar 10.2
Beiden zijn/waren updates die je moest aanschaffen. Misschien dat je eens op Tweedehandsmac.nl moet kijken.

Succes

Voor 10.0.4 is geen update, het is de laatste versie van 10.0. Je moet dan een nieuw systeem kopen, 10.3 dus. Kost wat geld maar het is de moeite, heb zelf in het begin ook met 10.0.4 gewerkt, en na een jaar 10.2 gekocht. Nooit spijt van gehad, veel sneller en stabieler.

Elian, hoezo eerst 10.1 en daarna 10.2? Je kunt toch gewoon een nieuw systeem installeren?

Ik begrijp dat ik hoe dan ook wat moet gaan aanschaffen, is het dan geen idee om gelijk Panther de kopen of moet je dan ook eerdere updates hebben??

Nee, die hoef je niet. Kies alleen bij de installatie van Panther voor archiveer en install, anders ben je alles kwijt wat op je HD staat.

panther (10.3) kan je gelijk over je 10.0.4 heen zetten, daar heb je geen eerdere versies voor nodig, let wel op de prijzen: bij sommige winkels durven ze er nog de volle €150,- voor te vragen, dat is nergens voor nodig, aangezien over enkele maandjes 10.4 uitkomt (zou ik niet op wachten)

je kan natuurlijk ook een nieuwe applemachine kopen, daar krijg je dan 10.3.4. gratis bij, evenals iLife’04 en nog veel meer moois…

Kijk eens op http://www.marktplaats.nl/ :mrgreen:

Of op tweedehandsmac.nl.

Anyway, als je nu nog 10.0 gebruikt doe je jezelf geen plezier. Overstappen naar 10.3 (Panther) en je leven wordt een stuk mooier.

Het is totaal niet nodig om eerst naar 10.1 en 10.2 te gaan. We hebben het hier over upGRADEs geen upDATES.

Ik denk dat de 10.1 naar 10.2 naar 10.3 verwarring komt, omdat sommigen nog "classic" denken. Dan moest je van OS 9 naar 9.0.4 naar 9.1 naar 9.2.1 naar 9.2.2. Niet meer nodig! 8) De aanschaf van panther als je 10.0.4 hebt is zeker z'n prijs waard, een wereld van verschil!

Allemaal bedankt! Dankzij jullie tips en de praktische hulp van 1 van jullie ben ik nu een gelukkige OS 10.3-er. Wat een vooruitgang!!