mac os 10.2 en mac dv 400

Hallo Kan iemand me vertellen of het zin heeft om jaguar te installeren in een mac dv 400 ? Gaat het sneller of niet ?

[quote:post_uid0="peter332"]Hallo Kan iemand me vertellen of het zin heeft om jaguar te installeren in een mac dv 400 ? Gaat het sneller of niet ?[/quote:post_uid0] Het zal in ieder geval niet trager gaan  ;)

Ik zelf heb naast mijn iMac 15" flatscreen ook nog een iMac 266Mhz, 288Mb geheugen,  en heb van de week ook op die machine Jaguar geinstalleerd. De installatie zelf duurt ongeveer een 40 min. en het opstarten is al teruggebracht van +/- 2 min. naar een minuutje, dus dat is een aardige tijdwinst. Ook de diverse applicaties starten sneller op. Ik was eerst van plan om mijn oude mac weg te doen, maar nu ik Jaguar geinstalleerd heb, denk ik erover om er een soort netwerkje van te maken, voor mijn gevoel kan de oude mac zo nog een paar jaartjes mee.

mac-ofiel

Het is niet alleen snelheid. OSX geeft ook meer mogelijkheden. Je kunt iPhoto, iSync en iCal gebruiken. En een makkelijker Mail. Gaat het je ALLEEN om snelheid en ga je binnenkort een andere Mac kopen, wacht dan met OSX. Je moet b.v wel genoeg RAM hebben. OS9 is echter wel een aflopende zaak.

Ik heb ook een iMac 400MHz DV, en draai nu alweer 2 weken Jaguar, en ben er heel tevreden over. Wel een zogenaamde "clean instal" gedaan. Maar t werkt prima. :) Oh ja, was ik bijna vergeten, ik heb er wel 640 MB in zitten....en extra geheugen kan geen kwaad, als ik het mag geloven.

En ik weet niet of sneller het goede woord is, opstarten en internet lijken wel sneller te gaan. Maar ik zou het systeem in het algemeen, eerder als "soepeler" willen omschrijven.

:)  :)  :) Ik gebruik ook een imac dv se met 256mb en 8mb video en moet zeggen het gaat soepel mooi strak en stabiele dan het 9.2.

De bedoeling was om een emac kopen alleen daar hoor ik ook rare geluiden over hoe zijn jullie ervaring daarover???

JJmac

[quote:post_uid0="JJmac"]De bedoeling was om een emac kopen alleen daar hoor ik ook rare geluiden over hoe zijn jullie ervaring daarover???

JJmac[/quote:post_uid0]
Beter in een andere topic :wink:

Ik heb een iMac 350Mhz met 384mb en Jaguar draait als een tierelier erop..... :D Ik heb gewoon een nieuwe computer!!! Echt een aanrader!! En wat een schoonheid!

Hallo

Ik heb vandaag jaguar gekocht, en ik moet zeggen het werkt prima niet sneller maar wel soepeler!!!

Een aanrader dus

Mac dv400/512ram/dd60go

Grappig, ik heb nu ook een paar dagen 10.2 en soepel was het woord dat ook bij opkwam. En nu zie ik het hier ook een paar keer gebruikt worden. Dus ja, sneller opstarten en vooral de vensters openen en sluiten sneller. Maar 'soepel', dat vat het wel het beste samen. (iMac DV 500, 256MB) :)