Mac OS 9.2.2 start niet onder Mac OS X 10.1.5 - Classic blijft hangen.

Hoe komt het dat Mac OS 9.2.2 niet wil opstarten -hij blijft op het laatste nippertje 'hangen'- als ik een niet-Mac OS X applicatie op wil starten vanuit Mac OS 10.1.5?

Ligt dit aan de extensies die geladen zijn?

Als ik zonder extensies Classic start, werkt het wel, maar dan is niet alle funcionaliteit beschikbaar…

Try and error door elke keer een extensie uit te schakelen of heeft iemand de oplossing???

In de MacHelp functie staat hier iets over, maar het antwoord moet schijnbaar online opgehaald worden en die functie is niet stabiel, lees: error!

Help! ???

Wat voor een error geeft hij? Het ligt dus duidelijk aan de extenties, wat je dus kunt proberen is alleen de extenties uit te zetten die je gewoon niet nodig hebt (in plaats van alles). (alle Apple extenties kan je aan laten)

Waarschijnlijk komt het door 1 extentie, moet je even zoeken welke.

Hij geeft helemaal geen error, dat is het vreemde juist. Alle ikonen komen in beeld, dan gaat het scherm op blauw en blijft er een balkje in beeld dat het net-niet haalt...

Dus toch maar beginnen met alleen de Apple extensies en zo steeds een extensie erbij dan maar?

Start eens onder os 9 op. Dus niet vanuit classic maar even je Os 9 als opstartschijf kiezen. Kijk of hij dan ook problemen geeft en misschien geeft hij wel aan welke.

Heb ik uiteraard geprobeerd en daar was niets mis mee... Blijft een raadsel. Mac OS 9.2.2 kan toch geen incompatibiliteit met Mac OS 10.1.5 hebben, want het draait NAAST elkaar. Als OS 9.2.2 gewoon niet op zou starten, kan ik me er iets bij voorstellen. Toch maar de 'ik-zet-elke-keer-een-extensie-uit-en-herstart-methode' dan maar?

Denk het wel. Zet eerst alles van niet-Apple uit, herstart en kijk of het werkt. Zet daarna aan wat je nodig hebt, indien hij dan niet opstart kijken welke extentie het is door wat dingen weg te halen.

Adriaan

Nou, ga ik dat dan maar proberen... Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Het werkt!

Basis Mac OS 9.2.2 set aangemaakt, gekeken wat ik hieruit niet nodig had, die verwijderd, en stuk voor stuk noodzakelijke extensies weer toegevoegd.
Ik weet nu nog niet precies aan welke extensie het ligt (ATM?) maar dat vogel ik nog wel eens uit…

Bij mij loopt het mis op Quark Xpress (4.1) als ik open indien vanaf 9.2.2 opstart met de dongle-extensie geactiveerd. Terwijl wanneer ik van X opstart, en dan Quark open (onder classic met de extensie vanzelfsprekend geactiveerd) het wel lukt. Ik heb momenteel nog 10.1.3 geïnstalleerd. Kan iemand mij vertellen wat daar de logica van is??!! Bedankt!

MacEs: Heb je een USB dongle of een ADB dongle met iMate??