mac os 9.2 upgraden naar mac os x 10.1

hallow ik heb mac os x 10.1 gekocht (de upgrade cd) en ik wil nu mac os 9.2 upgraden naar mac os x 10.1 en als ik hem wil installeren dan geeft hij aan dat er geen eerdere versie van mac os x aanwezig is.......kortom ik krijg hem niet :( :( op mijn harde schijf geinstalleerd...?? weet iemand raad? alvast bedankt greetz michiel

euh ik hoop dat je hem nog kan terug brengen, want je hebt geen OSX gekocht maar gewoon de upgrade van OSX 10.0 naar 10.1.

Je hebt van 10.1 twee verschillende CD’s : MacOSX 10.1 en Mac OSX 10.1 (upgrade voor 10.0) de laatste heb jij denk ik.

Om OS9 up te graden naar OSX heb je dus een volledige OSX CD nodig

Je moet eigenlijk OSX 10.2 kopen. Het is echt niet meer de moeite om bvb OSX 10.1 te kopen.

Wat heb je betaald voor die CD en waar heb je hem gekocht?

ik heb hem gekocht bij dixons en 35 euro betaald

Hmjah. Dat is alleen de update lijkt me. OSX wordt bij Apple verkocht voor € 165, 41. Oeioei. Kan je nog terug ?

Bovenstaande hebben helaas gelijk. Het is de upgrade van meer dan een jaar geleden die dus alleen werkt als je Mac OS 10.0 t/m 10.0.4 op je Mac hebt staan.

Teruggaan naar Dixons en het terugbrengen! En 10.2 (jaguar) aanschaffen. Suc6!

owke allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp..... en ik ga hem proberen te ruilen :!: greets michiel

Ik ben het eens met het advies om 10.2 te kopen, want die is veel beter dan 10.1. Maar met een handigheidje kun je met de 10.1 upgrade-cd gewoon een volledig systeem installeren. Je moet het bestand verwijderen dat zoekt naar een voorgaande versie van OS X en dan de cd zonder dat bestand opnieuw branden. Dan heb je een gewone 10.1 installatie-cd gemaakt. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd waar het bestandje zit dat je moet verwijderen, maar als je even op de forums zoekt, kom je dat vast wel tegen.

heeeeeey dat is nog eens een tip....mar kan ik heb ook branden met een windows pc? ik heb namelijk geen brander in de mac maar wil je me ffe zeggen als je het in dit forum bent tegen gekomen ik ga nu ook ffe zoeken oke?? bedankt greetz michiel

ik heb m gevonden, ik weet welk bestandje ik moet verwijderen....allemaal bedankt

uhm :oops: ik zit nog met een probleem ik heb geen brander in de mac kan ik die cd dan niet vanaf de hd installeren?? of op een andere manier??

Tja, om te installeren moet je opstarten vanaf de cd, dus.... Misschien vanaf een andere partitie of externe schijf? Ik weet het eerlijk gezegd niet.

ik heb hem al terrug gebracht, wat ik heb alles geprobeerd en het lukte op geen een manier....ik heb mijn geld terrug gekregen.....hartelijk danke allemaal greeetz michiel