Mac OS door de jaren heen

verschillende screenshots plus info over het mac os door de jaren heen:

http://iindigo3d.com/blog/?page_id=40

wel grappig om te lezen en te zien. :slight_smile:

Interessant. Bedankt voor de link.

Lachen.

hehe, nu nog windows door de jaren heen :lol: dat wordt pas lachen

[quote:d576b5d29d="driek"]hehe, nu nog windows door de jaren heen :lol: dat wordt pas lachen[/quote:d576b5d29d] Ik vroeg mij al af wanneer er een soortgelijke reactie kwam.

en voor de liefhebbers;

photoshop door de jaren heen.

en nog een stukje in de macworld

Leuk verhaaltje, tnx.

[quote:ae11aff4f6="B-Mac"][quote:ae11aff4f6="driek"]hehe, nu nog windows door de jaren heen :lol: dat wordt pas lachen[/quote:ae11aff4f6] Ik vroeg mij al af wanneer er een soortgelijke reactie kwam.[/quote:ae11aff4f6]

nou vooruit,
ik ben de kwaadste niet :wink:

nogstalgische gevoelens komen weer boven bij het zien van die eerste "echte" windows van Aplle

[quote:fb1323b5ad="Petje"]nogstalgische gevoelens komen weer boven bij het zien van die eerste "echte" windows van Aplle[/quote:fb1323b5ad]

nou, reken maar!
ik heb precies hetzelfde.
Overigens heb ik dat ook bij het zien van het eerste foldertje van Photoshop …
ik hoef mn la maar open te trekken… :smiley:

voor de hele echte liefhebbers van oude computer gui's

http://toastytech.com/guis/index.html
(beetje verouderd)

wel leuk om te zien hoe apple ideen kopieerd,
en vervolgens door de rest van de wereld gejat worden.
en windows had in 1985 al een taak balk (hoezo inovatie)

Heeft iemand die paarse icoontjes van itunes nog? Als iemand nog op 10.1 met 3 paarse noten en 10.2 jaguar. Ik zou die icoontjes wel willen hebben zodat ik de groene eens kan afwisselen ofzo.

Zeer interessante topic! Wel leuk als je ziet wat er allemaal op de markt was vroeger :D

Leuk en interessant.

Ik moet eerlijk zeggen dat Windows 95 er toch een stuk beter uitzag dan Mac OS 7.5. Veel moderner vooral.

Wat een verschil zeg tussen Mac OS 9 en Mac OS X, de menubalk is dan ook echt nog het enige dat herkenbaar is gebleven. :o

[quote:767f49d55c="PureLogic"]de menubalk is dan ook echt nog het enige dat herkenbaar is gebleven. :o[/quote:767f49d55c] Wat mij opvalt is juist de overeenkomst tussen al die schermen vanaf systeem 1 tot aan OSX: ik heb in de vijftien jaar dat ik een Mac bezit (van systeem 6.0.7 tot OSX 10.3.9) nooit het gevoel gehad dat ik de bediening opnieuw moest leren.

Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. Juist erg knap dat je van versie 1 tot 10.4 zo veel herkenbaarheid kan houden.

Moet je eens kijken naar Windows 1 of XP!

[quote:8f36d4d60d="Erik Joling"][quote:8f36d4d60d="PureLogic"]de menubalk is dan ook echt nog het enige dat herkenbaar is gebleven. :o[/quote:8f36d4d60d] Wat mij opvalt is juist de overeenkomst tussen al die schermen vanaf systeem 1 tot aan OSX: ik heb in de vijftien jaar dat ik een Mac bezit (van systeem 6.0.7 tot OSX 10.3.9) nooit het gevoel gehad dat ik de bediening opnieuw moest leren.[/quote:8f36d4d60d] Nee dat klopt wel, al zitten veel voorkeuren en menuopties op andere plekken.

Ik mis nog steeds de optie dat je een geluidje naar voorkeur kon laten horen nadat er een uur voorbij is uit Mac OS 9. Van die gare computerstem uit Mac OS X word ik niet bepaald blij. :frowning:

[quote:f2f89e4cb3]Mac OS X 10.2 “Jaguar” introduced in 2002 Mac OS X 10.2 was a massive updating, fixing hundreds of minor bugs, greatly increasing stability, and generally speeding up the entire system. Aqua got a minor makeover in it, and quite a few (over 100 according to Apple) features were added. Most consider Mac OS X 10.2 as the first truly usable release of OS X. It was also the first release that Apple used the project codename in the final product. Mac OS X 10.2 would be the last Mac OS to bundle Microsoft Internet Explorer.[/quote:f2f89e4cb3]

Volgens mij toen ik me powerbook opstarten met Panther stond daar tocht echt Internet Explorer in mijn dock. Pas met tiger was en is hij weg.