mac os x 10.2.8 update naar mac os x 10.3

Hallo. Ik heb een imac g3 met de versie 10.2.8 er op hoe update je die naar mac os x 10.3

de specificaties van mijn mac zijn.

memory:160 mb.
versie:10.2.8
processor: 333 MHz powerPC G3
:apple:

Euhm, met een installatie CD/DVD van MacOS X 10.3

Is nog wel ergens te koop denk ik 2e hands.

zou dat gaan met die specificaties van hier boven zou je daar op mac os x 10.3 kunnen installeren of zit je met de drivers van de cdrom speler enz.

Gaat perfect. Gewoon OSX Panther installatiecd erin, naar de cdrom gaan in Jaguar en op start OSX installatie klikken. Dan herstart je Mac en zit je in de installatie. Dan moet je kiezen wat voor installatie je doet; wis je je hele schijf en installeer je een schone Panther, behoud je enkel je programma's en bestanden (= Archiveer en Installeer) of overschrijf je je systeemmap, en vervang je die door Panther. Dat laatste is eigenlijk het handigste, maar kan niet aangeraden worden in verband met problemen die dan vaak voorkomen.

Hoe dan ook: BACKUPPEN!

Er zijn geen verschillen in hardware-eisen tussen 10.2 en 10.3. Maar eigenlijk heb je te weinig RAM. 256mb is toch echt wel het minimum.

Bwo, ik denk dat Panther hoedanook sneller dan Jaguar was. En het zal zeker wel werken hoor.

Snelheid is relatief.

maar gaat dat dan wel snel op internet met 10.3 er op en zo weinig geheugen of zou er dan meer geheugen in moeten ?

en ik heb internet via een router wandt ik heb het gesplits mocht ik daar 10.3 op mijn mac instaleren onthoud mijn mac dan de instellingen nog wel of moet ik die dan weer instellen ?

en hoeveel bankjes waar je geheugen in kan stoppen zitten er in een imac g3 een powerpc g3 met de processor van 330 mHZ ?

en als je zo cd gebruikt op een anderen mac doet de cd het dan ook nog wel in mijn imac ?

en heb je daar verder geen problemen mee als je 10.3 instaleer en dat je later een programa wilt installeren wat voor 10.2 geschikt is maar dat de mac dat niet meer draait ?

als je de cd’s van 10.3 tweedehands koopt werken ze dan nog wel omdat de cdroms al een keer gebruikt zijn op een anderen pc ?

als je nou die optie de tweede neemt in de instalatie dat de mac nog bestanden in mappen zet (bacupt)
wat voor een problemen kommen er dan alenmaal ?

Groeten Niels