Mac Os.X 10.2 installeren op een Imac 233 Mhz (rev A.)

Hallo,

Ik wil mijn oude Imac voorzien van Os.X 10.2 omdat ik deze aan mijn moeder ga geven. Ik heb net het interne geheugen met 128 MB uitgebreid. ZIt nu 160 MB in. Ik heb de Mac vanaf de cd opgestart en krijg nu de melding dat ik de software niet op de harddisk kan installeren. Ik las in dit forum dat er een firm-upgrade moet plaatsvinden. Kan iemend mij zeggen hoe ik dit kan dan dan wel waar ik daar meer informatie over kan vinden.

Groeten,

Pieter

Je moet de nieuwste firmware installeren. Je kunt kijken of 'ie op je Jaguar cd staat, maar ik weet zo ff niet zeker of 'ie daar opstaat. Anders kun je 'm downloaden van de apple site. Als je toch aan de gang gaat zou ik er 10.3 opzetten ipv 10.2, dat loopt een stuk lekkerder op zo'n iMac. En als je het geld kunt missen echt meer ram want ik heb nu ook 160MB in m'n iMac en dat gaat niet hard. Misschien nog een nieuwe HD erin en dan gaat 'ie weer helemaal lekker. Succes!

[quote:1ad529a5f4]Ik wil mijn oude Imac voorzien van Os.X 10.2 omdat ik deze aan mijn moeder ga geven. [/quote:1ad529a5f4]

Ik zou gewoon OS 9 erop zetten… wel zo veilig en f*cking rapper 8)

“Gun je ma nou is wat !!!” :lol:

:finderoud: = :lol:

[quote:c1b48a701f="japser909"]Ik zou gewoon OS 9 erop zetten.... wel zo veilig en f*cking rapper [/quote:c1b48a701f] Ligt eraan wat je (moeder) ermee wil doen. Voordat ik m'n iBook had liep mijn iMac 233MHz op zich prima onder Jaguar. Enige problemen: rom en ram. Van de 4gb schijfruimte blijft niet echt veel over, OS X vreet natuurlijk veel meer geheugen dan bijv. OS 9.2. En 160mb ram is ook niet iets waar OS X blij van wordt. Dus: gaat je ma haar boodschappenlijstje erop zetten en uitprinten, of gaat ze proberen haar eerste speelfilm erop te maken...? :sealed:

De bedoeling is hoofdzakelijk Office gebruiken voor correspondentie ed van de vereniging (ze is voorzitter) en verzenden van e-mails en kunnen bekijken van foto's. Is dat da te doen met deze configuratie?

Groeten,

Pieter

[quote:c631d24b6b="Pieter Hoogendoorn"]Is dat da te doen met deze configuratie?[/quote:c631d24b6b] Nogmaals, toen ik wist dat m'n iBook onderweg was heb ik mijn 1e rev. iMac uitgerust met Jaguar, en later met Panther, en als je niet al te veel harde schijfruimte nodig hebt voor je bestanden is het goed te doen. Ik zou alleen geen Classic mee-installeren, alleen OS X. (moet je dus wel een X-versie van Office hebben)

[quote:9d7f0a3592="Pieter Hoogendoorn"]De bedoeling is hoofdzakelijk Office gebruiken voor correspondentie ed van de vereniging (ze is voorzitter) en verzenden van e-mails en kunnen bekijken van foto's. Is dat da te doen met deze configuratie?

Groeten,

Pieter[/quote:9d7f0a3592]
OS9 definitely!

Voor wat ze d’r mee gaat doen heb je echt geen OSX nodig… Het ziet er allemaal wel leuker uit, maar de vraag is of je dat ten kostte wilt laten gaan van de werkbaarheid van die machine…

P.s. zwaait Hoi Pieter…ik heet ook Pieter :stuck_out_tongue:

ik heb osx ook op een 233 mhz/160mb geheugen/4GB HD zitten, en loopt best aardig. Ik heb vant weekend Panther geïnstalleerd, en je merkt zelfs daarop een snelheidsverbetering!

Hoeveel ruimte is er voor extra geheugen in zo'n 233? Kan er 256 MB totaal in?

[quote:cdf67ff91d]Ik zou alleen geen Classic mee-installeren, alleen OS X. [/quote:cdf67ff91d]

Sinds zaterdag draait mijn nieuwe tweedehandse 400 mhz ook op panther. Maar nu wil ik de laatste update voor panther installeren. Dan geeft ie een melding over mijn harde schijf. Waarschijnlijk heb ik dus de firmware-update nodig. Lees ik dat die firmware-update OS 9 nodig heeft. En ik heb dus alleen maar OSX op mijn macje.

Hoe kan ik die verhelpen? Kan ik ergens OS9 nog downloaden?