Mac OS X 10.3 Panther Developer Preview

Het AlcaHell USB modem wil niet altijd connecten. Om dit te verhelpen moet ik mn Mac rebooten. En als dat niet werkt moet ik de driver nogmaals installeren.

Verder kan ik nooit mn usb modem uit de mac halen. 9 van de 10 keer krijg ik een kernel-panic.

Als ik daarna het usb modem weer in mn ibook prik dan krijg ik zerker een kernel panic :evil: dit is al zo sinds 10.2 Zowel op mn iBook en de Wallstreet powerbook

Volgens mij heeft diagnostics hier niets me te maken. Diagnostics geeft alleen wat info over de status van de modem.

Tijd voor een normaal modem vrees ik :smiley:

Je mag absoluut niet je modem afkoppelen wanneer de Mac aan staat! :o Dan kan ie naar de klote gaan.. Eerst effe je systeem uitzetten.. :)

Als ik bij mij Diagnostic Niet opstart doet ie geen ene klap onder X.3
Strange stuff that AlcaHell USB puft-modem… :?
:wink:

[quote:7570ae0ddc="Shyos"]Het is me gelukt, ik heb Panther vanochtend op mijn iMac geinstalleerd... Tot nu toe werkt alles, op apache2 na, zelfs mijn alcatel usb internetverbinding!

En het gaat snel heeeeeel errruggg snel. 8)[/quote:7570ae0ddc]

Hoe heb je het voorelkaar gekregen om Panther te installeren, want ik heb hetzelfde probleem als wat jij had???

UPDATE

Het werkt :lol: :lol:

Ik heb thuis op 2 Macs (een G4/933 en een G3/400) zonder problemen de Developer Preview geinstalleerd, hartstikke leuk en snel. Hier en daar een bugje, maar in ieder geval geen crashes.

Helaas is het me niet gelukt om de Developer Preview op een G4/1 Ghz FW800 Mac van een vriend te installeren. Hij start gewoon netjes op van de eerste CD en op het moment dat het installatieprogramma moet verschijnen (dus na het opstartscherm van OS X zelf), gaat de Mac UIT! Beeld gaat op zwart, computer schakelt uit. Bij een 2de en 3de poging precies hetzelfde. :o

Iemand nog suggesties? :? :frowning:

Heb Panther op een iMac 17" lopen, lees [url=http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=1&topic=927]hier[/url] meer.

Euh, delicaat vraagje...

waar halen jullie panther? :slight_smile:

hotline server waarschijnlijk… maar meestal werkt dit niet bij mij,
en heb ik een account nodig…

iemand enig idee waar ik het kan afhalen?!

Ik zou het o zo graag ook eens testen.
:smiley:

BoeSBoeS

[quote:b383d452b3="boesboes"]Euh, delicaat vraagje...

waar halen jullie panther? :slight_smile:

hotline server waarschijnlijk… maar meestal werkt dit niet bij mij,
en heb ik een account nodig…

iemand enig idee waar ik het kan afhalen?!

Ik zou het o zo graag ook eens testen.
:smiley:

BoeSBoeS[/quote:b383d452b3]

Ik heb nu al een aantal keren dit soort vragen gelezen hier, ik vraag me dan wel eens af of jullie nooit eens in de nieuwsgroepen op de newsserver van je provider kijken, in alt.binaries.mac.osx.apps worden konstant de 2 cd’s gerepost en zelfs Xcode is daar al gepost, aangezien de meeste mensen toch al kabel of adsl hebben heb je via de nieuwsserver van je provider de snelste downloads…

heej boskabouter....( heer een mede -heerlenaar :) )

wat voor news-client gebruik je eigenlijk om de nieuwsgroepen te checken ?

[quote:367ac3c090="macjazz"]heej boskabouter....( heer een mede -heerlenaar :) )

wat voor news-client gebruik je eigenlijk om de nieuwsgroepen te checken ?[/quote:367ac3c090]

HAAAAA mede Heerlenaar, ik gebruik Thoth ervoor

dag kabouter...

…die newsgroup stuff = allemaal nog een beetje wazig voor deze leek…
je hebt meerdere post die samen een bestand vormen maar hoe moet je die opslaan en samenvoegen? (ik gebruik nu entourage om de newsgroup te checken… heeft thot daar ook nog een functie in te vervullen (in het kader van het samenvoegen van bestanden), of kan ik net zo goed entourage gebruiken? )

zou je mischien wat uitleg willen geven hierover? :smiley:

[quote:3b333df683="macjazz"]dag kabouter...

…die newsgroup stuff = allemaal nog een beetje wazig voor deze leek…
je hebt meerdere post die samen een bestand vormen maar hoe moet je die opslaan en samenvoegen? (ik gebruik nu entourage om de newsgroup te checken… heeft thot daar ook nog een functie in te vervullen (in het kader van het samenvoegen van bestanden), of kan ik net zo goed entourage gebruiken? )

zou je mischien wat uitleg willen geven hierover? :D[/quote:3b333df683]

Nou, in Thoth (Entourage is toch niet echt geschikt voor multipart newsberichten) kun je aangeven dat ie elk apart deel moet opslaan op je hardeschijf (bekijk even goed alle prefs) en als je ze allemaal binnenhebt dan kun/moet je ze met Stuffit meestal aan elkaar plakken, en dan heb je uiteindelijk een toastfile die je kunt branden…succes ermee!!

Iemand ervaring met exposé en meerkbops muis? Oftewel; kan het al met de beta? (de 3 functietoetsen toewijzen aan een meerknops muis). Ik ben van plan er een aan te schaffen... [b:b1ea91650d]exposé, c'est excellence..![/b:b1ea91650d] :roll:

[quote:5489a1db95="a-bort"]Iemand ervaring met exposé en meerkbops muis? Oftewel; kan het al met de beta? (de 3 functietoetsen toewijzen aan een meerknops muis). Ik ben van plan er een aan te schaffen... [b:5489a1db95]exposé, c'est excellence..![/b:5489a1db95] :roll:[/quote:5489a1db95]

Goeie vraag. Heb het nog niet getest, maar zal het vanavond zeker even proberen.

Dag Eprom

[quote:27c9c8e7f0=“Eprom”]Goeie vraag. Heb het nog niet getest, maar zal het vanavond zeker even proberen.[/quote:27c9c8e7f0]

Ik heb in mijn enthousiasme toch maar direct een muis gekocht, 5 button muis van Trust, het werkt!

• ‘All Windows’ button 4
  • ‘All Aplications’ button 5

het is nog wel een beetje buggy, ik vind dat balkje met die "favorits" in de linkerkant van windows, niet zo handig, ik bedoel het opent vanzelf, dat is best irritant, kun je dat ergens uit zetten? , ik vindt het zeluf ruimte verspilling...

Ik heb Panther van Preview, Developers CD (legaal, naar mn huis gestuurd door Apple…, inclusief; Xcode voor Jag+Pant, 10.3 Server, en dus ook Preview 10.3)

De scheiding tussen die 'favourites' en de rest van het venster. Die verticale 'brushed metal' lijn kan je geheel naar links schuiven. Dan heb je het venster zoals je het gewend bent. Al moet ik zeggen dat ik het erg handig vind. Je kan er ook je eigen folders bijzetten, en desgewenst kan je de 'aliasses' van music, pictures, documents ed weghalen. Alleen iDisk nog weg zien te krijgen :)

Ik weet wel dat je die naar links kan schijven, maar als je ander folders opened dan is ie dr opeens weer.. dat is heel irritant, het lijkt net windows.. die heeft dat ook..

irritant dat ie-t niet gewoon als een voorkeur bewaard oid.. Hopelijk is dat een questie van 'beta' XP? brrrrrrrrrrrrrrrrr

Ja, echt erg, ze moeten een preference inbouwen waarin je het uit/aan kunt zetten... het is wel handig, sos, voor snelkoppelingen maar, ik vindt het ruimteverspilling,

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar (per ongeluk) kwam ik er net achter dat als je de lijn naar links schuift tot aan de iconen, deze daar blijft. De iconen (hd e.d.) zijn er dan nog wel, maar de teksten zijn weg. Ook naar uitloggen. Herstart heb ik nog niet geprobeerd.