Mac OS X 10.4 op een iMac 350

Hallo, ik had eens een vraagje, ik heb Mac OS X 10.4 (DVD-versie) van een vriend van mij. Deze is een kopie maar ik heb momenteel de versie 10.3 (geen kopie) op mijn iMac 350 (Slot Loading) staan, deze versie gaat vlotjes, want ik heb namelijk 512MB ram in deze iMac steken.

Nu was mijn vraag: hoe kan ik Mac OS X 4 op mijn iMac krijgen? Ik heb geen externe dvd-lezer en in de iMac zit ook geen dvd-speler. Deze Mac is wel aangesloten aan een netwerk, een windoos met een cd brander en dvd lezer. De iMac kan natuurlijk ook op het internet.

Hartelijk bedankt,
Spywurm

Het is een illegale versie (kopie?) ;)

Maar dat gaat niet werken als de DVD van die vriend van je bij z’n iMac zat.
De Tiger’s die namelijk bij een computer geleverd werden, zijn niet zomaar
op een willekeurige andere computer te installeren.

Daarnaast denk ik zowieso dat het niet makkelijk gaat worden om het op je computer
te zetten als je geen firewire hebt… misschien dat je het via 't netwerk kan installeren,
maar volgens mij gaat dat niet werken.

Maar kopen kan toch ook? Het is maar een systeem :wink:

Ja maar het probleem is, ik heb niet meer zoveel geld, ik ben aan het sparen voor ene kersverse iBook voor volgend jaar, want dan ga ik naar de hogeschool :lol: Dan koop ik alles legaal wel te verstaan. Nu zie ik het nut niet in om voor dit beetje tijd nog een versie van Mac OS X 10.4 te kopen. snap je? :wink:

En nog iets. Ik heb wel een legale versie van de 10.3, maar die is ook voor de iBook, en die doet niet moeilijk? :wink:

Maar toch bedankt voor de reactie,
Spywurm

Ik weet niet hoe het met Panther zat, maar Tiger-systemen die met een computer worden meegeleverd kunnen alleen maar worden geïnstalleerd op die specifieke Mac. Alleen de Tiger-systemen die je los koopt kunnen op diverse computers worden geinstalleerd.

Maar als je toch al voor een iBook spaart, dan wacht je toch even? Ik ga hier echt geen
heilig boontje spelen hoor :wink: Ik heb zelf ook niet alles legaal, maar 't lijkt me een beetje
onzinnig om een illegaal systeem te downloaden/kopiëren als je toch al een nieuwe
computer+systeem gaat kopen.

En over het algemeen worden dit soort draadjes niet echt snel toegestaan hier :wink:

Tuurlijk, dat weet ik :wink:

Maar om even terug te komen op wat je zei: “…Alleen de Tiger-systemen die je los koopt kunnen op diverse computers worden geinstalleerd…”

Ale ik me niet vergis is het ook een losse versie… (moet nog een goed kijken) maarja ik wacht toch een tijdje toch ik mijn mooie iBook heb :wink: was nu gewoon wat bored, omdat ik net ben geopereerd en ik kan niet veel doen, ik verveel mij hier dood.

Maar allezins bedankt voor je reacties! :lol:

Als het een kopie is van een losse versie dan is het alleen een kwestie van een manier vinden hoe je het dan kunt installeren. :)

Misschien dat je de HD van de Mac in een extern kastje kunt doen, en hem
zo kan installeren via een andere Mac (met firewire). Daarna de HD weer in de
iMac zetten, en voila. Da’s de enige manier die ik nu even kan verzinnen :wink:

@spywurm,

[quote:11ec083cec]ik mijn mooie iBook heb was nu gewoon wat bored, omdat ik net ben geopereerd en ik kan niet veel doen, ik verveel mij hier dood. [/quote:11ec083cec]

nu je je toch verveeld even een offtopic vraagje. Ik sta ook op het punt een imac G3 II DV te kopen 400 MHZ. maar wil daar wat geheugen bij proppen. Ik las dat jij dat ook hebt gedaan. Weet je welk geheugen ik hebben moet en waar ik dat een beetje goedkoop kan krijgen??

dankje en in ieder geval beterschap… :mrgreen:

Lol, merci, tgaat al stukken beter hoor.

Nu, in verband met je RAM. Ik heb die bij iemand laten insteken op het werk waar ik vakantiewerk heb gedaan. Dus ik zou het eerlijk gezegt niet weten, sorry. Maar ik weet wel dat je een maximum van 512MB RAM derin kunt steken. Meer weet ik niet.

pc100 geheugen bestellen bij bijvoorbeeld mailamac. Dan weet je zeker dat je de goede hebt, en duur zijn ze niet ;) Je kunt daar namelijk op de mac klikken die je hebt, en zo bij het juiste geheugen aankomen :)

@Robbes, de volgende linkjes kunnen handig zijn voor de iMac G3 (allen van de Apple site):

- Check welke iMac je precies hebt
- Check welk geheugen daar in moet
- Check de handleiding (‘SlotLoading’-model).
Voor de volledigheid nog even de link naar Apple’s iMac G3 Supportsite.

En succes ermee.

spywurm, joram, EN freekmac natuurlijk.

bedankt…

Mocht je een legale versie van Tiger hebben voor je iMac G3 op DVD :innocent: , dan zou je kunnen proberen op een andere Mac de boel te installeren en dan via je Netwerkkabel over te pompen naar je iMac G3, die je dan vanaf CD moet hebben opgestart.

Zo heb ik een iMac G3 350 Mhz van een fris Panther-systeem met alles er op en er aan gemaakt op mijn iMac G4 en dan via het Netwerk gekloond naar die iMac G3, ging perfect, bovendien heb ik zelf de image/DMG nog, mocht het nodig zijn om de boel te vervangen. :smiley: