Mac OS X 10.4 Server Tiger_inlogprobleem

Ik gebruik een belgisch toetsenbord in Mac OS X 10.4 Server Tiger. Bij het inloggen moet ik steeds mijn paswoord in querty typen, terwijl Belgisch AZERTY is. Iemand enig idee? Bij Panther had ik dit probleem niet!

geen idee

[quote:637e462304="jeroen1"]geen idee[/quote:637e462304] reageer dan niet.

Is het alleen je password? of ook alle andere tekst.

Je hebt vast ook al bij systeemvoorkeuren > landinstellingen gekeken…

Die fout heeft Apple wel eens eerder gemaakt.... :lol: (hardwarepassw. bij PB1400 geloof ik) door de landvoorkeuren na het inloggen pas te laden.

lastig als in die landvoorkeuren ook je keyboardlayout zit…(qwerty of azerty)
dan ik het ff gokken met het inkloppen van je wachtwoord

zal wel een update voor komen (10.4.1 is al in de maak)

[quote:0b5b35927f="muffin."][quote:0b5b35927f="jeroen1"]geen idee[/quote:0b5b35927f] reageer dan niet.[/quote:0b5b35927f]

je hoeft niet meteen boos te worden…Muffin (chocoloade of vanille?)

@Sisamnes: Je kunt in Tiger bij Systeemvoorkeuren>Accounts>Inlogopties de optie "Toon invoermenu in inlogvenster" aanvinken. Dit geeft je de mogelijkheid bij het inloggen te kiezen uit alle beschikbare toetsenbordindelingen.

Ik gebruik verschillende toetsenbordinstellingen die bovenaan in het keuzemenu staan (misschien is het probleem dat Belgisch niet bovenaan staat): Chinees, Belgisch, Russisch (fonetisch) - die die volgorde. Ik heb m'n preferences gezet op automatisch inloggen, er is toch niemand die fysiek access heeft tot mijn computer.

Ik heb gemerkt dat bij het toevallig indrukken van Appeltje-Spatie het invoermenu verandert... Misschien heeft dit er iets mee te maken? Ik heb deze toetsencombinatie uitgeschakeld, en heb er sindsdien geen last meer van gehad.