Mac OS X 10.5.2, de tweede [url=http://core.tweakers.net/nieuws/51434/tweede-update-leopard-brengt-bijna-honderd-aanpassingen.html]update[/url] voor Leopard, zorgt voor bijna honderd verbeteringen aan het besturingssysteem van Apple. De gratis update moet volgende maand verschijnen.
Hopelijk lost het ook het probleem op dat de MacBook (in elk geval uit de eerste serie, zoals de mijne) de Airport-verbinding eruit gooit zodra je de adapter lostrekt en dus op de batterij gaat werken. Er valt vervolgens dus totaal niet meer mee te internetten, want de verbinding hapert als een gek. Hetzelfde probleem deed zich overigens ook al voor in OSX 10.4.11 ... Ik vind Leopard een fantastische OSX-versie, vooral QuickLook gebruik(te) ik veel, maar ik zit nu weer met OSX 10.4.9, vanwege deze bug.
Maar verder een top idee om een optie in te bouwen waarmee de menubalk weer ondoorzichtig gemaakt kan worden! Zo te zien hebben de gebruikers hard genoeg geschreeuwd 8)
Hopelijk wordt de Airport ook wat verbetert. Sinds de update naar Leopard heb ik soms wat problemen om na een 'Wake-Up' verbinding te krijgen met mijn netwerk. Hoop dat dit nu opgelost wordt.
Ik zit al enige tijd te wachten op een fix voor een stabiele AirDisk. Hopelijk kan er na de update weer - zoals vanouds - eenvoudig met een draadloze schijf gewerkt worden via de AirPort Extreme.
En een fix om Office 2008 goed te laten werken met Spaces. Als ik nu switch van Office naar een andere app. en daarna weer terug, moet ik mijn document in het venster van de vorige app. gaan zoeken. Vervelend. :cry:
Ik ben terug gegaan naar Tiger, downgraden noemen ze dat bij de concurrent geloof ik. De reden is omdat het systeem vreselijk langzamer is met Leopard dan met Tiger. En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen die mij mateloos irriteren. Natuurlijk zijn er wel voordelen!
[quote:5aed6fa697="Steff"]Ik ben terug gegaan naar Tiger, downgraden noemen ze dat bij de concurrent geloof ik. De reden is omdat het systeem vreselijk langzamer is met Leopard dan met Tiger. En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen die mij mateloos irriteren. Natuurlijk zijn er wel voordelen![/quote:5aed6fa697]
Noem er nog is een paar dan want mijn MacBook staat op dit moment leopard te installeren…
ik heb eerlijk gezegd geen problemen met leopard, draait soepel. heb alleen nog niet de 10.5.1 update geïnstalleerd :P misschien maar eens doen, zijn daar nog steeds wat problemen mee? ik had gelezen dat verschillende gebruikers klachten hadden over het niet reageren van het toetsenbord?
Tiger gebruik ik ook nog, en werkt prima. Ik heb de Leopard install DVD allang in huis, maarja, ik heb geen haast, zeker niet met al die negatieve berichten ertussen.
Ik heb vandaag mijn eerste storing gehad sinds 26/10/07
Tijdens het werken met keynote wilde ik de presentatie even vooraf bekijken en drukte op de knop "speel af"
Blank scherm, gong, herstart alle werk van het laatste uur WEG.
Problemen met het OS of andere applicaties kun je beter [url=http://www.apple.com/feedback/]hier[/url] melden. Posten in dit forum heeft weinig zin indien je wilt dat het wordt opgelost. :|
[quote:8d81b29a6e="arnout"]ik wil dat ie nou onderhand eens een keer de afwas doet wanneer ik hem dat vraag...[/quote:8d81b29a6e]
...en goede koffie zetten.... Dacht dat Apple samenwerkte met Starbucks!
Over Leopard geen klachten trouwens hoor… ben een tevreden gebruiker!
[quote:0419723f45="Zerk"][quote:0419723f45="arnout"]ik wil dat ie nou onderhand eens een keer de afwas doet wanneer ik hem dat vraag...[/quote:0419723f45]
...en goede koffie zetten.... Dacht dat Apple samenwerkte met Starbucks!
Over Leopard geen klachten trouwens hoor… ben een tevreden gebruiker![/quote:0419723f45]
Maar dan wel met een koekje erbij!
Mijn enige echte wens is, dat de finder weer gewoon onthoudt hoe ik de mappen indeel. En dat niet de finder willekeurig dan weer de mappen als lijst weergeeft en dan weer met iconen. Dat vind ik zeer storend en dat was NOOIT zo bij Apple. Pas sinds OS-X.5. Wie dat heeft bedacht bij Apple... 't Lijkt wel Windows. Het systeem is niet consequent en lijkt veel te veel gemaakt te zijn om er leuk uit te zien.
Qua betrouwbaarheid kan het zeker nog niet tippen aan 10.4. Zelfs de finder kan vastlopen en het aantal onverwachts gestopt meldingen is groter dan ooit tevoren. Daarnaast is zo nu en dan na opstarten de modem onvindbaar.
Ook irritant is de melding dat een programma onverwacht is gestopt, terwijl je dat juist geforceerd stopt (omdat het programma niet meer reageert).
ALs het aan mij ligt, gaat Apple terug naar 10.4 en voegt het alleen wat nieuwe faciliteiten toe en de snelheid en noemt dat dan 10.5.2. Dan hebben we weer een constant, betrouwbaar OS zonder onverwacht gedoe. 10.4 voelde degelijker aan en is dat in de praktijk ook. In verband met OS9 gebruik ik 10.4 eveneens vanaf de FW-HDD.
[quote:2d41aca55d="Richard Kruizinga"]Mijn enige echte wens is, dat de finder weer gewoon onthoudt hoe ik de mappen indeel. En dat niet de finder willekeurig dan weer de mappen als lijst weergeeft en dan weer met iconen. Dat vind ik zeer storend en dat was NOOIT zo bij Apple. Pas sinds OS-X.5. Wie dat heeft bedacht bij Apple... 't Lijkt wel Windows. Het systeem is niet consequent en lijkt veel te veel gemaakt te zijn om er leuk uit te zien.[/quote:2d41aca55d]