Mac OS X en Classic

Vrienden, Hoe kan je de koppeling herstellen van Mac OS X en Classic (mac os 9)) Door een of andere oorzaak is het niet meer mogelijk om systeem 9 programma's te starten onder Mac OS X

Alvast mijn dank

Geen idee of je prof of beginner ben dus begin ik maar vanaf het begin met uitleggen :wink: 1. Start op met OSX. 2. Ga naar systeemvoorkeuren. 3. Ga naar Classic en Start Classic. (Misschien moet je een systeem 9 map kiezen) 4. Als Classic is opgestart ga dan naar het programma'tje dat je wilt gebruiken. 5. Selecteer dat programma'tje en druk op Apple - i (of Archief - Toon Info) 6. Ik denk dat in het info venster bij "Open in Classic-omgeving" een streepje staat?? Klik op het streepje tot er een vinkje staat. 7. Sluit het info venster en start het programma'tje.

Als het goed start nu het programma in Classic op. (Dit is alleen als je OS X programma’s in Classic wilt draaien.) Hier heb je denk ik niet veel aan want waarom zou je in Classic willen?? Misschien zit er een tip in waardoor je verder komt?? Sommige macOS 9 programma’s draaien niet in Classic (Zoals Norton) en ook sommige OS X programma’s werken weer niet in Classic. Vertel even om welke programma’s het precies gaat! Dan komen we een end verder :wink:

Dennis