Mac os X installeren op iMac met 2 HD's

Ik heb gisteren via tweedehandsmac.nl een iMac G3 - 266 mHz - 384 MB - met 2 HD's (20 Gig + 40 Gig) kunnen kopen. Nu zou ik er Mac os 10.3.3 op willen installeren om hem volgens als MP3 server te gebruiken. Alleen volgens de vorrige beheerder kreeg je een foutmelding tijdens de installatie waarbij het ging om de 2 HD's. Enig idee hoe ik dat zou kunnen fixen?

Alvast Bedankt

Eerst zelf testen natuurlijk ;)

Kijken of de schijven goed staan. En desnoods één schijf los trekken, en dan installeren op de ene en de andere weer vast maken.

Volgens mij kúnnen er in een oude iMac helemaal geen 2 HD's... Waar zou die dan in moeten zitten? Misschien een gepartitioneerde schijf?

Volgens mij moet je op die iMac's OS X op de eerste 8 gb installeren anders gaat ie flippen...

Mmzz.. de'r zitten echt 2 aparte schijven in, heeft die dude wel slim gedaan. En ik heb zelf ook al geprobeerd om OS X de'r op te zetten, d.m.v. éne schijf erin, andere de'r uit maar leverde ook geen resultaat op.

Bij dat type iMac moet idd de eerste HD of partitie niet groter zijn dan 8 GB, als dat wel is gaat het idd niet lukken. dus de HD die als master staat moet je partitioneren en er dan voor zorgen dat de eerste partitie niet groter is dan 8 GB (Die maak je dan 7,5 GB ofzo) en daar kan je dan OS X op installeren, alleen maak jezelf geen ilusies want dat werkt niet snel, sterker nog het werkt tergend langzaam. maar het werkt wel, ik heb het hier ook gehad, maar ben er snel vanaf gestapt (iMac weg gedaan)

suc6

Zou je maybe mschien ff simpel uit kunnen leggen hoe ik 1 van die 2 HD's makkelijk kan partitioneren..?? En denk je dat het wel goed werkt alsk hem alleen als server gebruik, qua snelheid..??

Alvast bedankt

Je moet in ieder geval zorgen dat je geen data meer op die HD hebt staan, want die is dan allemaal weg. Dus eerst backup maken als dat nodig is. Dan opstarten vanaf de OS X CD (Herstart met de C toets ingedrukt) of klik op OSX installeren op CD 1. Als je mac dan het installatie scherm geeft ga je in de Menu's boven aan je scherm zoeken naar iets dat heet "Diskutility" Of "Schijf Beheer" of zoiets, ik weet niet meer precies hoe dat daar heet. Maar goed eenmaal gevonden start je die op en daar kan je je HD's formateren en partitioneren en zo. Zorg dan wel dat je de juiste HD neemt en dat de eerste partitie niet groter is dan 8 GB, ik maak hem dan meestal iets van 7,5GB ofzo. Als dat gedaan is kan je dat progje weer afsluiten. Dan kan je de installatie voortzetten.

Suc6

PS. Als je niet te veel verlangt van je servertje dan gaat het wel. B.V. FileSharing en iTunes Sharing.
Meer zou ik niet doen. en zorg dat je een 100b netwerk verbinding hebt tussen die mac’s.

ThanX, zal er van het weekend 's naar kijken,

alvast bedankt…!!!