Mac OS X leopard via firewire op PPC G4 450 Mhz

hallo,

Is het mogelijk om Mac OS X Leopard 10.5.6 te installeren via een firewire verbinding met een iMac (intel).
Ik heb de kennis om mijn PPC G4 450 Mhz te laten denken dat hij 900 Mhz heeft zodat deze aan de systeemeisen van het besturingssysteem doen, en ik heb de kennis om mijn Powermac G4 (dual processor) op te starten in firewire modus. Alleen nu moet ik deze zien te combineren om Mac OS X Leopard te kunnen installeren. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?
Mijn installatie cd wordt uitgespuugd zodra ik hem erin doe. Ik heb wel een image van de cd op de iMac staan, maar ik heb geen idee hoe ik dit bestand van 7.2 GB over kan brengen naar mijn PowerMac G4 want via firewire zegt de iMac bestand is beschadigt en kopiƫren is afgebroken.
Een andere mogelijkheid die ik al tegen ben gekomen is installeren via internet, maar ik heb geen idee hoe dit moet? Zou iemand mij uitleg kunnen geven?

(ik heb al uren gegoogled maar zonder resultaat... helaas)

Alvast bedankt,

Jerry Warmerdam

Hou er mee op, het is zo traag als dikke stront. Blijf lekker bij Tiger op dat oudje. Heb het op mijn Dual 867 geinstalleerd, gaat net. Geen tijd aan verspillen is het beste advies dat ik je kan geven.

Ik geef niet om de snelheid, maar om het iPhone SDK dat ik dan eindelijk kan gebruiken... ik heb nog een windows laptop en nog een PPC G4 dus ik zou er wel eentje kunnen gebruiken voor iPhone SDK en dan de snellere voor het gewone internet enzo.
Van de zomer koop ik een mac mini (waarschijnlijk) en dan zou ik graag al enige kennis van het iPhone SDK hebben:)

Grtz Jerry Warmerdam

[quote=Jerry.w url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-os-x-leopard-via-firewire-op-ppc-g4-450-mhz#post-1974727 time=1275502116]
Mijn installatie cd wordt uitgespuugd zodra ik hem erin doe.[/quote]
Is jouw Intel-Mac gekomen met een installatieschijf die minimaal 10.5.6 bevat? Je kan nl niet met een ouder systeem een Mac installeren.

Ik heb de cd's van 10.5.0 ook, zouden die wel werken? (i.v.b. Met 'minimaal 10.5.6 bevat')

Als jouw Intel-Mac kwam met die 10.5.0 kan dat waarschijnlijk. Het beste is om de installatie-dvd te gebruiken die bij je Intel-Mac geleverd werd.

Sowieso gaat een dvd die oorspronkelijk bij een Intel-mac heeft gezeten niet werken om een PPC-mac te installeren. De juiste bestanden zitten er simpelweg niet in. (correct me if I'm wrong)

Ik kan morgen ook een originele cd van leopard 10.5.6 regelen, maar ik kan nu geen enkele cd meer in mijn cd lade doen, ik denk dat ie kapot is:( maar de ppc g4 is geupgrade met meer werkgeheugen en een extra harddisk dus hij zou het nog wel kunnen trekken denk ik;)

[url=http://www.appletips.nl/leopard-installeren-op-een-g4-867mhz/]Lees hier hoe het moet[/url]. (Geen tweede Mac nodig) En zoals je kennelijk begrepen hebt: het gaat alleen met de originele retail versie...

Bij deze methode moet ik een cd speler hebben...
Maar ik moet dus gebruikmaken van 10.5.0 versie?
Je zou ook via harddisk kunnen booten, maar hoe dat werkt is me een raadsel?

Je meot een originele retail versie hebben van OS X leopard (10.5.0 kan ook) Alleen op deze schijf staat alle programmatuur die nodig is.

Op andere CD's staat een besturingssysteem wat geoptimaliseerd is voor alleen dat ene model waarmee hij geleverd werd.

Als je wilt weten hoe je moet booten vanaf een harddisk dan moet je [url=http://tinybas.nl/km]hier[/url] even kijken.

thx, ik had de retail cd al van mac os x 10.5.6 maar die wou niet draaien, nu heb ik de 10.5.0 gedownload (Sorry voor het downloaden:( (hij is origineel niet echt meer te koop vandaar).
bedankt ik ga het booten vanaf de harddisk proberen vanavond.

uiteindelijk niet gelukt :sad:
grafische kaart was te slap, de rest wou allemaal werken, even om de methode die ik gebruikt heb te laten zien:
eerst de .dmg geopend (dubbel klikken:P)
daarna schijfhulpprogramma opgestart
daarna het uitgepakte dmg bestand (die je in de finder opent) geherstelt naar mijn 2de hd (kan mogelijk ook een usb-stick van 8 gb zijn of een externe hd) (problemen met het doel te selecteren? gewoon op de schijf klikken (dus niet op de partitie) en dan de partitie naar doel slepen)
daarna opstartschijf selecteren en dan booten vanaf de partitie met mac os x 10.5.x installatie schijf erop:P

(ps. ik heb nu een 1ghz eMac, alles werkt perfect en voor mij is het snel genoeg, alleen jammer dat het iPhone SDK alleen voor intel macs is:()

[quote=Jerry.w url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-os-x-leopard-via-firewire-op-ppc-g4-450-mhz#post-1976811 time=1275813487](kan mogelijk ook een usb-stick van 8 gb zijn)[/quote]
Dat gaat ook niet werken, want een PPC kan je niet opstarten vanaf usb.

@Hansi2124

Wel als je de mac os 9 installatiebestanden installeert volgens mij:)