Mac OS X loopt vast door screensaver/slideshow, he

De laatste tijd loopt Mac OS X vast bij het weergeven van de slideshow van de screensaver en van iPhoto. Eerst komen er strepen door het beeld en vervolgens staat het systeem stil. Misschien is het ontstaan door iPhoto of door het installeren van update 10.1.3/4. Ik zit inmiddels bij 10.1.5 en het probleem is nog niet over.

Moet ik m'n systeem opnieuw installeren?

Kan ik dan voorkeuren terugzetten, zoals bij 7.x/8.x/9.x? Ik heb meerdere accounts, dus meerdere voorkeuren.

Als ik een backup van m'n hele hard disk wil maken, kan ik dan volstaan door op te starten van cd en de hele handel te kopiƫren of vergeet ik dan onzichtbare bestanden/instellingen?

Alvast bedankt!

Groeten, Roland de Lange

Probeer eerst eens SchijfEHBO (DiskRepair) vanaf de Mac OS X Install CD te draaien. Opstarten van de CD door c-toets in te drukken bij het herstarten. Ga dan naar Disk Utility ipv. de Installer te draaien. In Disk Utility vind je de tab SchijfEHBO. Eerst zal je Controleer nadien eventueel Herstel toepassen.

[quote:post_uid0="roland"]Kan ik dan voorkeuren terugzetten, zoals bij 7.x/8.x/9.x? Ik heb meerdere accounts, dus meerdere voorkeuren.[/quote:post_uid0] (ter aanvulling van michel)

Dat is mogelijk, maar ik weet niet of het jouw probleem oplost maar je kan het proberen.

Wis het bestand [code:1:post_uid0]/~user/Library/Preferences/com.apple.iPhoto.plist[/code:1:post_uid0]