Mac OS X na installatie 'schoon'....

Voor iedereen die denkt dat je na een systeeminstallatie een schoon en netjes systeem op je harde schijf hebt staan, heb ik de volgende gegevens:

Vandaag heb ik mijn nieuwe 17"TFT iMac helemaal opnieuw geïnstalleerd na hem in 3 partities te hebben ingedeeld.
Nadat 10.2 en alle extra Apple-programmatuur er op stond, heb ik de combo naar 10.2.3 gedaan en daarna heb ik programmatuurupdate gedraaid. Er stonden 5 programma’s op het menu en die begonnen allemaal, een voor een te draaien.
Uiteindelijk mislukten de installatie van Quicktime 6.1 en iCal en hoe kwam dit…

Ik startte daarom op in 9.2.2 en liet DiskWarrior 2.1 eens kijken… Deze vond in totaal 43.948 items (van de 154.630) die ‘out of order’ waren… Dit was 28% van alle geïnstalleerde software…
Ik draaide DiskWarrior en tegen het einde kreeg ik een waarschuwing dat er teveel gecorrigeerde fouten waren om in het display te tonen… Dat heb ik nog nooit gehad, maar 43.948 is ook best wel veel :wink:

Ik heb nu nog wat programma’s geïnstalleerd, dus ga ik zo Jaguar Cache Cleaner eens draaien (vergelijkbare reparaties: MacJanitor en Schijfhulpprogramma (privileges herstel)), daarna DiskWarrior en TechTool Pro 3, misschien dat ik ook nog even ga optimaliseren/defragmenteren, dus ik kom hier nog op terug… :smiley:

Je zou eens via de terminal kunnen rondneuzen.Wat je dan allemaal tegenkomt,dat wil je niet weten.Je kunt uiteraard niet zomaar van alles daar gaan weggooien.Maar om een idee te krijgen wat er allemaal in je computer staat wat je niet weet.En dan heb je nog de verborgen files.

Hopelijk maken we geen mensen aan het schrikken... :( :wink:

Wauw, kijk ook eens hier http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=3&topic=1260&start=0 Jaja, velen wisten het al, maar DiskWarrior is mooi spul! En dan hebben we het over een OS 9 programma, wat moet versie 3 wel niet gaan doen........ :lol: :!:

Na nog wat installeren: 18.000 fouten (8%) en met Drive 10 daarna gedefragmenteerd: Filefragments 1.109 en Diskfragments 2.362. Hij moest 6 Gb 'relocaten', weer op de juiste plek zetten... :)

Jaja, schoon is anders… Maar ach, ik kan er mee leven! Wij allemaal denk ik zo! :lol:

Delocalizer al eens geprobeerd? Die wist de bestanden van de diverse talen die je niet wilt gebruiken...scheelt ook al snel weer een 300Mb!!

Ik heb ze gewoon niet geïnstalleerd :lol:

:P Briljante actie!! :P

Ja he... :P :wink: