Mac OS X op iMac met 96 Mb?

Mocht deze vraag al eerder aan de orde zijn geweest, dan mijn excuses.

Een vriendin van mij heeft een iMac, eerste editie, zeg maar de life-safer voor Apple. 96 Mb, 233Mhz G3 processor. Mijn vraag is: afhankelijk van de snelheid (zal niet al te rap gaan), kan daar Mac OS X Jaguar op geïnstalleerd worden? That’s all I need to know… Ik zit vooral met die 96 Mb in mijn maag. Gaat OS X stuiteren als ik geen 128 Mb heb?

Nogmaals, snelheid maakt niet uit!

Ik heb zelf geen ervaring ermee maar ik lees overal dat 256 mb zo'n beetje de ondergrens is. Mijn advies is dus om in ieder geval die hoeveelheid erin te prikken. Zie ook Macfan 46, bladzijde 22 en 23 voor een artikel hierover. Vergeet bovendien niet de firmware te updaten!

Op de doos (van Jaguar) staat dat je 128 fysiek RAM moet hebben.

[quote:9c53cf232d="Missundaztood"]Op de doos (van Jaguar) staat dat je 128 fysiek RAM moet hebben.[/quote:9c53cf232d]

Daarom… dat heb ik ook gelezen. Vraag is dus of dat oude iMac’je het slikt als ik maar 96 Mb heb… echt niemand anders hier ervaring met een wat oudere Mac, dat 128 Mb niet haalt?

Het is een beetje vragen om problemen natuurlijk. Het zal er wel op draaien maar hoe dat is de vraag. Vergeet trouwens geen firmwareupdate te doen.

Mja met wat stunts zal het er waarschijnlijk wel draaien; maar waarschijnlijk zal je HD-activiteit groot zijn ivm veel gelees en geschrijf van Virtueel Geheugen op de HD.... :roll:

[quote:c18d94b34a="HRH"]Vergeet bovendien niet de firmware te updaten![/quote:c18d94b34a]

En dat doe ik hoe…? (Switcher) :sealed:

Uitleg over Firmwareupdates staan op de jagaur CD's

Geheugen voor de eertse iMac zijn niet zo duur. ik zag bij www.mailamac.nl dat een 128MB stripje ?32 kost (excl.BTW)