Mac OS X op iMac Rev b (233 Mhz )

Ik heb nog een iMac g3 - 233 staan waarop nog steeds os 9.2 draait. Nu ben ik dat ding eens grondig aan het opkuisen en wil er OS x op zetten.

Welke versie kan ik erop zetten ? Dat Tiger te ver gegrepen is voor dat ding ben ik me van bewust, maar welk wild beest wil daar nog net wel op gedijen.

Jaguar ? Panther ??

Of moet ik het maar best niet met iets hoger dan 10.1 proberen ??

Hij zou Tiger aan moeten kunnen, maar Panther lijkt me wijzer. En, zorg dat je minimaal 256 mb ram hebt, hoe meer hoe beter.

Wel moet je eerst je firmware updaten, dat kan via deze link:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60384

Deze update moet je uitvoeren voor je OS X installeerd.

Bij mij draait Tiger op een iMac SE 400 met 256 mb RAM. Houdt niet echt over hoor! Je hoort 'm gewoon rekenen.

Hier Panther op een bondi-blue iMac uit 1998. Wel zit er een CPU-upgrade kaartje in waardoor er nu 500 MHz'en aan 't werk zijn. Intern geheugen is 384 Mb en de harde schijf is 40 Gb.

Ik zou zeker [i:357cbd2963]niet[/i:357cbd2963] lager dan Panther installeren. Iedere Mac OS X versie tot nog toe was sneller dan de voorgaande en dat geldt zeker voor het verschil tussen Jaguar en Panther.

Tiger draait alleen op Mac's met ingebouwde FireWire, tenzij je een bepaald hack toepast. Dus lekker voor Panther gaan, zolang je maar voldoende geheugen hebt (ik geloof dat de rev. B tot 384 MB ondersteund toch?), dan draait het als een zonnetje!