mac os X panther handleiding

dus ik was mijn imac een beetje aan het opruimen en ik zag de handleidingen (in pdf) die al van in het begin op men imac stonden en ik ben een beetje gaan zoeken en zag tot mijn grote verbazing dit: [img:8aec232a31]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6820[/img:8aec232a31]

zijn pdf’s altijd zo groot?

-edit- ik heb een paar andere pdfs bekeken met meer paginas en meer fotos en toch zijn ze kleiner …

Neen, pdf-bestanden zijn niet altijd zo groot. Zeer waarschijnlijk is het betreffende bestand ook geen pdf maar een varpakking (package) die de vorm aanneemt van een pdf... Het is volgens de info ook een programma (gemaakt met het niet publieke Apple ReadIt 1.0) en geen echt bestand.

ctrl-klik er maar eens op en kies ‘Show Package Contents’ (of hoe heet dat in het Nederlands), in de folder ‘Contents’ zijn de werkelijke pdf bestanden te vinden in alle talen.

Apple doet dit wel vaker. Zet je je Systeemtaal in het Frans… dan zie je hier een franstalige pdf.

M.a.w.: 67 MB delen door pakmbeet 10 = 6,7 MB… en dat is niet zo groot.

slimme truck van apple maar toch wel zonder van de mb's

Je kunt de pdf die je wilt hebben er ook gewoon uit halen en vervolgens de 'verpakking' weggooien.