Mac OS X Server_internet

Als ik mijn computer herstert moet ik meerdere keren mijn DNS service herstarten vooraleer ik op internet geraak via Safari. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Haloa,

Hoe staat je IP adres ingesteld?
Als ‘Manueel’ staat ingesteld blijft je je zelfde IPadres behouden. DHCP met handmatig IP adres kan problemen geven hé. Als je ‘DHCP’ kiest veranderd je IPadres automatisch mee. Dus probeer eens met ‘DHCP’ als dat nog niet het geval is. Anders kan ik je ook niet helpen vrees ik…

Greetz

IP-adres staat manueel ingesteld.

192.168.1.100
255.255.255.0
192.168.1.1
192.168.1.100
luc-vileyn.com

Ik zit achter een router, maar de poorten zijn goed geforwarded.

Sisamnes

Wat is de versie van bind?

Als dit je probleem is : Eerste keer dat je naar een gaat krijg je een timeout. Druk je daarna wederom op de URL, dan kom je er wel.

Dan heb je 9.2.2 die standaard meegeleverd, deze versie heeft een bug.
Het volgende gebeurt : bij een lookup wordt er een IP6 request gedaan. Dit gaat mislukken.
Dan probeert de server een IP4 request. Safari heeft al een timeout te pakken.

Wat te doen? (even in vogelvlucht)

Bind 9.3 downloaden… Daarna met xCode 1.2 het spulletje compilen en named kopieeren naar de directory (welke weet ik nu even niet)
Dan de opstartfile veranderen door named op de laten starten met een “-4” (alleen IP4)

Als dit je probleem is moet je nogal wat doen… Niet echt leuk maar wel te doen.

Andre

[quote:afd3c38c95="Sisamnes"]Als ik mijn computer herstert moet ik meerdere keren mijn DNS service herstarten vooraleer ik op internet geraak via Safari. Wat zou het probleem kunnen zijn?[/quote:afd3c38c95]

Welk OS ?

OSX 10.3
of
OSX server 10.3

OSX server 10.3

Juist een boek uit de USA ontvangen “Visual Quickpro Guide”. Ik denk dat ik alles maar een zal herinstalleren.

Kan het ook niet te maken hebben met de configuaratie van m’n dns-server? Als ik die herstart, lukt het wel.