mac os x server

hallo,

ik heb met de zoekfunctie niets gevonden over mac osx server, wat ik wel vreemd vond.
In elk geval - enig tips voor een beginner? we hebben namelijk een G4 en mac os x server gekregen van het werk (wegens niet meer in gebruik) en zouden daar nu mee aan de slag willen.

alvast bedankt :slight_smile:

zal je eerst moeten vertellen wat je wilt weten... wat je er mee doen wilt etc

Welke versie OSX Server?

ik denk niet echt een nieuwe versie, is via een kameraad van me. die G4 heeft net geen 500 Mhz processor as ik me niet vergis. Is dus nogal oud.

we hebben een filmclub en zouden eventueel filmpjes willen laten zien on line. maar ook bestanden delen zonder dat we met USB sticks of iPods naar mekaar moeten lopen.

als dat al mogelijk is natuurlijk :slight_smile: ik ken er geen hol van.

verder mss een site hosten en 4 mailaccounts draaien

Wel, aangezien we dat gewoon gekregen hebben is het toch zeker de moeite om er gebruik van te maken, wat er dan ook mogelijk mee moge zijn.

ik zal es vragen welke versie - dat gaat dan om software?

Die filmpjes/site hosten kun je toch beter bij een professioneel hosting bedrijf doen hoor. Veel snellere internetverbinding, beveiling voor uitvallen servers, etc etc.

Wat niet wegneemt dat je er prima een filesharing, internetsharing (evt. via airport), locale test webserver, enz. van kunt maken.

Veel plezier ermee (ik wou dat ik dat ook kreeg…)

heb bij onze IT'er al es navraag gedaan - we kunnen er in elk geval een ftp serevr van maken en bestanden uitwisselen. verder kan ie idd nog goed dienstdoen als testomgeving