Mac Os X Tiger,, helemaal niet sneller op mijn 65 bit :'(

Mac Os X Tiger,, helemaal niet sneller op mijn 65 bit :'(

Tussen programma’s switchen met appeltje-tab hapert als een gek.
Vroeger kon ik 3 games tegelijk aan hebben zonder problemen… Nu 2 tegelijk = traag als stront.
Ik snap er niets van, alles blijkt in Panther veel fijner te zijn.

Heb ik foute instellingen ?
Iemand help me want ik overweeg om weer met Panther te gaan werken.

-G5 Dual 1.8
1 GB Ram

Had je nu een 64-bit gehad hé... :wink:

Je hebt bij het installeren toch voor Erase and Install gekozen hé?

En trouwens 6[b:61ef9f3991]4[/b:61ef9f3991]-bit-processor, zeg maar gewoon G5 hoor!

^^ typ foutje

maar met dat erase en install, umz dat weet ik niet, wat houd dat in

Hoe lang heb je TIge ral draaien? Hij moet de eerste uurtjes eerst een index aanmaken voor Spotlight... en dat kost wat kracht. Verder moet je je permissies repareren en kijken in de 'Activity Viewer' of er een proces is dat hangt of veel CPU in gebruik neemt....

Zet de mappen waar die games in zitten in de map waar SpotLight niet aan mag komen. Klinkt wat cryptisch maar ik zit even niet achter een Mac met Tiger. In de preferences van SpotLight kun je aangeven dat SpotLight bepaalde mappen niet mag indexeren. Voor games is dat een zeer handige optie.

Euh bij Windows XP 64-bit Edition blijkt de vooruitgang naar 64-bit een lachertje. Veel software gaat TRAGER en enkel (uiteraard) 64-bit geoptimaliseerde programma's aan een paar miliseconde sneller. Ik denk niet dat je op Mac snelheidsverbeteringen mag verwachten hoor :P De stap naar 64-bit is vooruitgang maar daarom (nu nog) niet sneller.

Ja ik heb tiger al een tijdje, maar ik krijg er steeds meer last van. ik zal nu even permissies repareren..

Zou het kunnen dat in Panther het programma op de voorgrond de meeste CPU kreeg en de gene in achtergrond niet.
En dat nu bij mij Tiger is ingesteld dat ie alles op volle toeren blijft draaien ?

[quote:db6ef1bac7="Timma!"]^^ typ foutje

maar met dat erase en install, umz dat weet ik niet, wat houd dat in[/quote:db6ef1bac7]

Als je niet weet wat erase en install betekent, dan denk ik dat je over je Panther install geinstalleerd hebt, daardoor zouden ook al wat probleempjes kunnen ontstaan, sowieso moet je ook zorgen dat je de meest recente versies (eventueel de Tiger geschikte versies) hebt, en ja, in het begin is Spotlight wel even bezig met indexeren, afhankelijk van hoeveel hardeschijven/partities je hebt, maar eigenlijk zou je daar niet zoveel van moeten merken met je dual 1.8 G5

Met Erase and Install verwijdert Tiger Panther en al zijn bestanden en installeert zichzelf 'clean'. Dat is later altijd het gezondste en zal veel minder problemen geven.

ik heb hem dus al geinstalleerd, kan ik hem der nog een keer met erase en install overeen installen?

en ik behoud m’n bestanden natuurlijk wel he? :stuck_out_tongue:

Nee je bestanden zijn weg na een erase en install.

Dus eerst backuppen!!!:wink:

Daaf

wooooowww, dat gaat me uren duren back uppen :( :P

Mijn pa zegt dat het daar niet aan zou kunnen liggen, en van andere die ook clean install hebben hoor ik dat het ook traag gaat. :(

Als ik bij CPU Activity kijk…

is 142 wired
246 active
749 inactive
142 free

Zou het aan dat inactive gedeelte liggen ?

dat is je geheugen en daar is niets mis mee.