Mac os X updaten

Na even gespeeld te hebben met 9.1, toch besloten over te stapen naar mac os X. Ik kreeg bij de 9.1 mijn wireless usb adapter niet lekker aan de praat.

Nu draai ik dus mac os X op mijn Imac versie 10.0.3. Maar om mijn wireless usb adapter hierop te laten werken heb ik minstens 10.1 nodig ( voor de usb updates?). Maar nu kan ik nergens een goede uitleg vinden hoe dit te doen (updaten en in welke volgorde enz.). Aangezien internet nog niet werkt kan ik niet even updaten.

Weten jullie mischien hoe ik dit moet aanpakken? Updates op cd halen bij een apple store?

B.v.d van een volledig nieuwe maccer 8)

Je kan niet updaten van 10.0.x naar 10.1.x dat is namelijk een upGRADE waar je voor moet betalen. Als je dat dan toch gaat doen, neem gewoon lekker 10.3 dan ben je overal vanaf.

Het is wel aan te raden Mac OS versie 10.3 te kopen, dit is een volledig nieuwe versie en is echt een stuk beter dan 10.0. Waarschijnlijk doet je usb adapter het dan ook...

Kijk voor meer info op http://www.apple.com/nl/macosx/

Ok thnx! Dat word 10.3 aanschaffen dan ;)

Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

[quote:3581a03776="eXo"]Nu draai ik dus mac os X op mijn Imac versie 10.0.3.[/quote:3581a03776] Ik gok er even op dat je een G3 iMac hebt, dus met normaal beeldscherm. Zorg dan ervoor dat je de firmware upgrade niet vergeet/overslaat, anders kun je in de problemen komen na de installatie van OS X. Zie de instructies die in de "Lees Mij" van Mac OS X staan.

en check je geheugen, met minder dan 256 MB zou ik het niet doen.

[quote:7ebc412caf="macpro"][quote:7ebc412caf="eXo"]Nu draai ik dus mac os X op mijn Imac versie 10.0.3.[/quote:7ebc412caf] Ik gok er even op dat je een G3 iMac hebt, dus met normaal beeldscherm. Zorg dan ervoor dat je de firmware upgrade niet vergeet/overslaat, anders kun je in de problemen komen na de installatie van OS X. Zie de instructies die in de "Lees Mij" van Mac OS X staan.[/quote:7ebc412caf] Als 10.0.x er al op draait..is die firmware dus OF al toegepast OF niet meer nodig. Desalniettemin, zal Panther je dit vertellen tijdens de installatie :) [quote:7ebc412caf="colpolyp"]en check je geheugen, met minder dan 256 MB zou ik het niet doen.[/quote:7ebc412caf] Idd. Wat voor iMac is het precies? Als je een DV of later hebt is het een fluitje van een cent om er wat geheugen bij te zetten. PC100 SDRAM moet je dan hebben..kost geen drol meer tegenwoordig :)