mac os9

Ik heb pas panther op mijn mac gezet. Nu heb ik daar ook mac os9 opgezet omdat ik flash 5 gebruik. Dus alleen voor dat progamma heb ik macos9 moeten installeren. Nu heb ik vandaag flashmx aangeschaft dus macos9 kan er af. Want voor de rest heb ik illustrator in cs, photoshop in cs, indesign in cs, golive cs en nu dan flasmx. Dus ja macos9 zal ik niet meer gebruiken. Kan ik macos9 er nog afhalen of moet ik alles er weer opnieuw opzetten.

MacOS 9 kun je er in principe vanaf gooien. Hou er wel rekening mee dat je dan ook je 'Classic' omgeving kwijt bent. Als je de schijfruimte kunt missen zou ik het persoonlijk lekker laten staan (misschien een beetje opruimen).

weet je ook hoe ik dat er ook een beetje goed afhaal. Ik kan natuurlijkwel de macos9 map in de prullebak deponeren maar ja werkt alles dan nog

Als je de OS9 map gewoon in de prullenbak en ook weggooid is er niks aan de hand. Als je de classic omgeving dan wil starten lukt dat gewoon niet en je kan er ook niet meer uitkiezen. Verder zal OSX gewoon blijven werken want het gebruikt verder helemaal niks uit OS9. :wink:

Oftewel gewoon weg pleuren die handel. :stuck_out_tongue:

Je hebt twee mappen voor OS9. De een heet System folder of systeemmap, de ander heef Applications (OS9) System kun je zo wegmieteren, in Applications (os9) kunnen wel programma's staan die het ook onder OSX doen. Na een blik in die map geworpen te hebben of alles er uit gemist kan worden kun je die zomaar deleten. Nix aan het handje.