Mac OSX 10.2.8 update

via softwareupdate kun je je OS upgraden tot 10.2.8

"De 10.2.8-update biedt verbeterde functionaliteit en stabiliteit voor de volgende programma’s, voorzieningen en technologieën: Audio, Bluetooth, Classic-compatibiliteit, Finder, Graphics, LDAP, Power Management, Safari en compatibiliteit met FireWire- en USB-apparaten.

De update biedt verder bijgewerkte beveiligingsvoorzieningen en bevat de nieuwste beveiligingsupdates.

Raadpleeg voor meer informatie over deze update de volgende webpagina:

http://www.info.apple.com/kbnum/n25524

Ik dacht dat ik de eerste zou zijn, maar ik ben alweer te laat zo te zien.

[quote:a8edaf0521="Leendert Struik"]Ik dacht dat ik de eerste zou zijn, maar ik ben alweer te laat zo te zien.[/quote:a8edaf0521]

Leendert,

je weet wat er in de Bijbel staat:
“de eersten zullen de laatsten zijn”

Jep, jammer hoor!

Er staat iets over verbetering van het powermanagementsysteem. Ibook of Powerbookusers, hoe zit het met de batterij?

Zucht... ik leer het ook NOOIT!!! :x

Apple komt met een update en ik moet 'm zonodig weer meteen installeren… “Betere Bluetooth support”… My ASS! Mijn Bluetooth adapter die het altijd prima heeft gedaan is nu ineens niet meer aan de praat te krijgen.

Finder is ook regelrecht KUT nu, alle schermen zijn ineens nutteloos twee keer zo lang geworden. Als ik dus in een scherm met files naar beneden scroll heb ik een heel groot deel gewoon nutteloos blanko. :evil:

Mijn scherm-instellingen waren ook pleite. Kon opnieuw gaan configureren hoe ik de twee scherm t.o.v. elkaar heb staan en mijn calibratie-profielen zijn weg! :cry:

Heb ik weer als enige problemen of is de update gewoon WEER kut?

Raar, ik heb nooit enkele problemen met updates...

[quote:35dfc12e03="Adriaan Mol"]Raar, ik heb nooit enkele problemen met updates...[/quote:35dfc12e03]

Nee, is mijn mazzel weer blijkbaar… Er is ook nog een probleem met mijn FireWire harddisk bij gekomen. Als ik die nu netjes “eject” zoals ik dat altijd deed als ik 'm uit ging zetten, dan krijg ik nu ineens TOCH een melding dat het device niet netjes ge-unmount is, terwijl 'ie toch echt wel van mijn desktop verdwenen was! :frowning:

Bluetooth heb ik inmiddels wel weer aan de praat. Die verdomd nu ineens alle medewerking via mijn USB hub (wat altijd prima werkte), maar doet het nog wel als ik het ding meteen in een poort op mijn iBook prik…

Hmz, zal het vanmiddag eens proberen als ik thuiskom uit school. K zit nu lekker in Panther te typen :) Die doet tenminste niet meer zo eikelig met mn batterij. De laatste tijd gaf Jaguar rustig aan dat er nog maar 1,5 uur te werken was met een volle batterij. 7B68 zet hem weer op 3 uur :) :)

Misschien dat het de verbetering aan het powermanagement is.
Trouwens, volgens mij kan de GM van Panther nooit lang meer duren als ik zo de stabiliteit en snelheid er van bekijk.

Ook ik heb eigenlijk "automatisch" gedownload (zou toch ook eigenlijk normaal moeten kunnen zijn) ...en.....

tot nu toe geen enkel probleem of wat dan ook. 8) :stuck_out_tongue: :innocent:

GROOT PROBLEEM met 10.2.8. Na het installeren komt mijn powerbook niet meer door de opstartprocedure. Ik ben bang dat de enige oplossing een clean install is van OSX en dan maar hopen dat daarna 10.2.8 wel goed werkt. Ben ik wel weer een paar uurtjes zoet mee om alle software opnieuw te installeren. Heeft iemand anders dergelijke problemen?

[quote:e13d189f77="Gerrit"]Hmz, zal het vanmiddag eens proberen als ik thuiskom uit school. K zit nu lekker in Panther te typen :) Die doet tenminste niet meer zo eikelig met mn batterij. De laatste tijd gaf Jaguar rustig aan dat er nog maar 1,5 uur te werken was met een volle batterij. 7B68 zet hem weer op 3 uur :) :)

Misschien dat het de verbetering aan het powermanagement is.
Trouwens, volgens mij kan de GM van Panther nooit lang meer duren als ik zo de stabiliteit en snelheid er van bekijk.[/quote:e13d189f77]

Hmz hij bleef dus hangen bij het optimaliseren van het systeem. Buggie update zo lijkt het.
Batterijprobleem is nog steeds niet weg. in Panther wel…raarrrrrr

Na de update komt mijn Powerbook batterij niet meer boven 96%. Raar. :?

[edit]na “repair diskpermissions” was het probleem verholpen[/edit]

[url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120244]De combo update 10.2.8[/url] is nu ook te downloaden.

Opstarten gaat na de update een heeel stuk trager.. ook de finder is traager geworden :S :cry:

is trouwens de eerste keer bij mij dat een update negatief uitpakt

Er zijn wat instellingen in de Systeemvoorkeuren verloren gegaan, maar that's it... verder probleemloze update, op m'n G4 DP 1.42 Ghz en G4 DP 450 Mhz.

Misschien hebben de problemen te maken met permissies?

Hier draait alles ook perfect na de update. Logitech muis doet wat ze moe, finder is in orde.Gewoon, zoals het moet !

"Houston, All systems checked and running".

@ michelvdb: LOL :wink:

<fingers crossed>
Ik ben hem nu aan het downloaden op mijn Powerbookje…
</fingers crossed>

Ik ga hem dus nog niet op mijn werk-Mac installeren. Ik zal eerst een repair permissions uitvoeren en dan kijken hoe het gaat en vervolgens alleen de negatieve reacties van mensen die dit ook hebben gedaan serieus nemen. Daarna waarschijnlijk wel op mijn Dual G4 want ik ga er van uit dat het werkt. Nooit enig probleem gehad met updates.

@iRuben: Hee vriend, wat heb je toch altijd een pech met die updates? :frowning: Ik neem aan dat jij wèl een repair permissions hebt uitgevoerd?

Ik heb wel eens problemen gehad, maar dit keer lijk het goed te gaan, alleen de settings voor het tweede scherm waren 'weg'.

Wel repair permissions gedaan, met Macaroni.