Concreet dus een paar vragen.
Ik heb een hele hoop fotos in folders staan op de netwerkschijf : Hoe kan ik deze in iphoto importeren ZONDER dat ze naar de lokale schijf van de mac getrokken worden EN… hoe kan ik dit doen voor 2 macs (zodat niet alleen de foto’s maar ook de library gedeeld staat op de NAS) Dus : zodat we deze library met verschillende macs kunnen benaderen met verschillende users.
Itunes : La meme chose. Shitload muziek op de nas staan , geen probleem . Importeren in itunes : no problem … maar hoe zet ik de ituneslibrary centraal zodat ze in te lezen is door verschillende users vanaf verschillende mac’s ?
En de homefolder. : Is het mogelijk om de homefolder van de user STANDAARD te redirecten naar een folder op de NAS ?
Op de iphoto vraag heb ik misschien wel een antwoord gevonden , maar het itunes en homefolder gedeelte blijft wat tasten in het duister. Misschien dat jij (net als ik bij windows-vragen) deze vraag al 1000 keer gehoord hebt … en het antwoord nu al blindelings achterwaarts op een rol wcpapier kunt schrijven … Maar ik zou het geweldig vinden als ik even mag zonnenbaden in het licht van uw apple wijsheid