Mac Osx gebruikt 50% CPU!!!

Hallo!

Het besturingssysteem 10.4 op mijn dual 1.25 ghz g4 verbruikt 50% van de CPU power!
Dit kan niet de bedoeling zijn…
Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn??

gr,
Oscar

Wat gebruikt er precies 50% CPU? Ik weet niet hoe je aan die 50% komt, maar ik neem aan dat je dat uit activiteitenweergave haalt, en daar staat toch wel precies wat er 50% gebruikt. :?

In Activity-monitor (activiteitenweergave) kun je precies zien welke app's er hoeveel geheugen en rekenkracht verbruiken. Overigens staat je Mac nog voor 50% niks te doen dus...

Zeker net geinstalleerd? Dan moet de hardeschijf nog geindexeerd worden door Spotlight. Dat is 'mdsimport' of iets dergelijks. Geef het even een uurtje en dan kun je aan het werk.

Grootste verbruik zit 'm in

Kernel_task
gebruiker: root
% processor: 100, 40
Aantal threads: 40
werkelijk geheugen: 43, 53
VG: 879, 78

Ik heb 'm Niet pas geinstalleerd!! Dus dat zal niets met spotlight te maken hebben neem ik aan!

gr,
Oscar[/img]

Probeer het eens met "alle processen". Dan zie je veel meer. De kernel is kennelijk met iets bezig dat systeem vreet.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld! Als ik in Activiteitenweergave "alle processen" selecteer, blijft "Kernel-task het grootst... de rest gebruikt ze nauwlijks iets.

gr,
Oscar

Probeer eens uit en dan weer in te loggen, of te herstarten en kijk dan of de kernel task nog steeds zoveel geheugen vreet. Je kan het proces ook killen, maar ik weet niet helemaal wat er dan gebeurt.