mac osx instaleren op ibook 366 Mhz firewire

Hallo, ik heb net op een ibook 366 Mhz firewire systeem 10 geinstalleerd, omdat het een instal dvd was en ik op de ibook geen dvd's kan lezen heb ik de ibook in firewire modus opgestart op mijn g5 en via de dvd van de g5 de ibook voorzien van systeem 10. Als ik opstart via firewire modus kan ik op de g5 de ibook met systeem 10 als opstart schijf krijgen, als ik de ibook probeer op te starten dan lukt dit niet, heb al verschillende dingen geprobeerd maar het werkt niet.... Kan het er misschien aan liggen dat ik de systeemschijf van een emac heb gebruikt?

Ik weet niet precies hoe het zit met installeren via Target Mode, maar wij hebben hier zelf een iBook 366 gehad die 10.3.3 draaide. Dat gaat dus prima.

het lullige is dat het wel draait als ik hem via de g5 als opstartschijf gebruik, maar gewoon opstarten met 10 met de ibook zelf gaat niet, schijf ehbo draaien lukt ook niet want hij leest geen 10 cd's als opstartschijf en de dvd installer die ik heb kan ook niet gellezen worden....

Mac Os 10.3.4 wil ook, maar volgens mij kun je het alleen vanaf 'normale' CD's installeren (als je een losse versie van Mac OsX koopt krijg je drie CDtjes).

Controleer eerst eens je eerste vraag. http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23650

bedankt voor je reactie, alleen de vraag in dit topic heeft te maken met het systeem dat ik heb geinstalleerd op de ibook die nu niet meer wil opstarten, alleen als in firewire modus opstart lukt het wel in systeem 10, zelfs als opstartschijf.

[quote:bb3a109b1c="W. Gort"]Mac Os 10.3.4 wil ook, maar volgens mij kun je het alleen vanaf 'normale' CD's installeren (als je een losse versie van Mac OsX koopt krijg je drie CDtjes).[/quote:bb3a109b1c]

ik heb net een vers systeem 9.2.2 geinstalleerd inclusief firmware update, maar ik kan niet opstarten van de cd’s die ik heb, verder heb ik ook nog een dvd en dat lukt helemaal niet zonder dvd speler…

Eigenlijk heb je zelf al het antwoord op je eigen vraag gegeven: ik heb al vaker gehoord dat 10.3, geleverd bij één machine, zich niet op een ander model laat installeren (dit in tegenstelling tot 10.2 en 10.1).

Je zegt het zelf al:

• het ding boot geen OSX CD.
  • het ding boot geen OSX van zijn eigen schijf.

Dat die G5 kan booten met de iBook in target mode is logisch want de iBook is ook als “G5 harde schijf” geinstalleerd. Die G5 weet dus niet beter dan dat dat gewoon een schijf is.

Ik denk dat het niet gaat werken.

jammer dat niemand met [b:d80e3bb992]zekerheid[/b:d80e3bb992] kan zeggen dat zoiets sowieso niet kan, wat ik zelf heb geconstateerd dat weet ik al, maar het vreemde is dat systeem 10 zou moeten kunnen draaien op deze ibook. Het enige waar ik naar opzoek ben is een concrete oplossing. Misschien heb ik namelijk iets verkeerd gedaan of zie ik iets over het hoofd....

[quote:d80e3bb992=“Eelco”]Eigenlijk heb je zelf al het antwoord op je eigen vraag gegeven: ik heb al vaker gehoord dat 10.3, geleverd bij één machine, zich niet op een ander model laat installeren (dit in tegenstelling tot 10.2 en 10.1).[/quote:d80e3bb992]

met een 10.2 cd opstarten wilde ook niet lukken helaas…

De OSX schijf die je hevt is dat een originele of een illegale??? als het het laatste is en je hebt deze gebrand dan zou het corrupt kunnen zijn. Heb je de firmware van de ibook up to date???

beide schijven die ik heb geprobeerd zijn legaal. Verder heb ik net een nieuw systeem erop gezet (9.2.2) met ook de laatste firmware.....

Het moet ook kunnen: ik heb 10.3 draaiende gehad op m'n IBook 300 Mhz.

OS X installeren op je iBook lukt inderdaad zeker, wat zeker NIET lukt is OS X installeren met een OS X cd van een eMac. Wat je kan doen is eens rondvragen voor de gewone OS X cd'tjes...