Mac OSX (Safari) & Java probleem

Ik wil sinds kort onder Mac OSX en met Safari spelen op www.Spelpunt.nl Dit is een site waarin Java zeer belangrijk is. Ik heb de nieuwe java 1.4.1 geinstalleerd, maar kan niet spelen op deze site. Na 1 spel of soms nog niet eens krijg ik een "spinning wheel" en moet ik met forceer stop Safari verlaten. Wie kan mij vertellen wat dit probleem is en/of hoe ik het kan oplossen. Ik heb het ook al geprobeerd met Netscape, IE en Mozilla. Geen van allen werkt, dus ik denk aan een probleem van OSX.

:cry: :apple: :cry:

Waarschijnlijker: Slechte JAVA-productie wel ondersteund door windows uiteraard, maarja.. in de praktijk lijkt exploder van MS. de meeste javasites te ondersteunen en de ouderwetse Netscape 4.zoveel.. het helpt niet, maar ok...

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar op mijn oude imac met OS9 draaide het wel onder Netscape. En bij tips van Spelpunt.nl staat er specifiek vermeld voor apple gebruikers, dat ze een browser moeten gebruiken die java ondersteund en de laatste java run time files van apple moet downloaden op de apple website. en dat heb ik allemaal..... :innocent:

en als je netscape in 'classic' :( gebruikt? (wat is het ook weer: 4.7?)

Ook reeds geprobeerd "Classic" en dan netcape 4.8 -> om moedeloos van te worden nl. ook geen resultaat. Wat ik overigens wel raar vind is dat als ik bij "Help" kijk in menubalk van safari en dan "geinstalleerde plug-ins" dan staat er bij de eerste 2 java meldingen van java 1.3.1, terwijl ik wel degelijk 1.4.1 geinstalleerd heb. Is dit normaal??

Misschien toeval, maar entourage stopt niet meer wanneer ik het wil, ook niet bij uitloggen/ opnieuw opstarten etc., ik moet ALTIJD de stop forceren, dit is begonnen exact na de laatste update (java dus)...

Hebben meer mensen hier last van?

www.jippii.be www.leejoo.nl een dot menu (javascript) werken ook nog steeds niet (zelfs na java-update) welke "verbeteringen" zijn er eigelijk door de update?

Net bij Leejoo gekeken en die werkt in bij mij wel, menu bedoel ik dan...

Ships, jipii.be spelletjes doen het bj ook!!!

Het is allemaal wel vreemd met dat Java. Eerst heb ik 1.4.1. gewoon geinstalleerd, maar 1.3.1. bleef ook gewoon aanwezig. Onlangs met de update weer 1.4.1 geinstalleerd. Het stond er al op, dus waarom het dan nog eens geinstalleerd werd door update????

Het staat er dus 2x op en inderdaad, aols ik in Safari kijk en op de harde schijf dan kom ik 1.3.1 ook nog vaak tegen.

Staat het er nu 3x op? :frowning: :oops: :roll:

Hans

waarom kunnen mensen hun menutjes niet gewoon in flash maken en hun spelletjes in shockwave! dat is voor iedereen makkelijker!

[quote:30ad1829df]Ships, jipii.be spelletjes doen het bj ook!!!![/quote:30ad1829df]

werken de game rooms ook (rode orange groene blauwe huisjes)
ik geraak wel in de game room en de checkboxes enz komen wel maar de chatvensters blijven wit

[quote:dde36bff74="hans dorsman"]Het is allemaal wel vreemd met dat Java. Eerst heb ik 1.4.1. gewoon geinstalleerd, maar 1.3.1. bleef ook gewoon aanwezig. Onlangs met de update weer 1.4.1 geinstalleerd. Het stond er al op, dus waarom het dan nog eens geinstalleerd werd door update????

Het staat er dus 2x op en inderdaad, aols ik in Safari kijk en op de harde schijf dan kom ik 1.3.1 ook nog vaak tegen.

Staat het er nu 3x op? :frowning: :oops: :roll:

Hans[/quote:dde36bff74]

Java 1.3 en 1.4 zijn beiden geinstalleerd zodat je zowel java1 (1.3) en java2 (1.4) programma’s kunt draaien. De updater is niet zozeer een java update maar een update voor java 1.4.1 op macosx met osx sprecifieke verbeteringen… Je draait nog steeds 1.4.1 en 1.3.1

Ja oke. Maar in principe werkt safari naar mijn idee toch met java 1.4.1 maar bij geistalleerde plugins van Safari staat er duidelijk nog 1.3.1 En spelpunt.nl werkte wel onder os9 met netscape en niet meer onder os x en netscape, safari, IE, mozilla. Nada noppes! Je zal toch verwachten dat het allemaal alleen maar beter moet gaan werken.[/quote]

Nog een mooie; De ANWB routeplanner doet het niet meer sinds de nieuwe Javaversie! Wel in IE, niet meer in Safari. En die deed het altijd wel!

Tsjonge nou dat gaat lekker met Java update. Het begint allemaal meer op een downgrade te lijken. Is hier geen Java-dokter in de zaal die ons kan genezen van de ellende, zodat we weer normaal gebruik kunnen maken van alles. :x :x

Misschien werkt het als je de oude update opnieuw installeerd..wil het proberen hoor, maar heb eerst een deadline te halen...

Ik heb tot nu toe alleen maar positieve dingen eruit kunnen halen.

ANWB routeplanner werkt wel, maar krijg alleen geen kaartje.
Wat ik belangrijker vindt is dat de bank goed werkt ik Safari.

Ik kijk eigenlijk altijd aleen maar op het kaartje, geen smoes, dus voor mij werkt ie zo niet. En het blijft gek dat die het dus eerst wel deed toch?

Ja, eerlijk gezegd daarvoor nooit geprobeerd.

Had t niet nodig, maar k moest snel ff wat opzoeken, dus vandaar.