Mac OSX start niet meer op

Schijf 'Macintosh HD' wordt gecontroleerd. HFS Plus-volume wordt gecontroleerd. Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd. Catalog-bestand wordt gecontroleerd. Sleutels werken niet Het volume 'Macintosh HD' moet worden hersteld. Verify voltooid.

Kreeg ik nadat met schijfhulpprogramma een test had gedaan
vervolgens klik ik op herstel maar dat helpt ook nie.

hij start dus gewoon niet op dus weet niet wat ik moet doen, want discwarrior werkt alleen onder osx 10.3.6 en ik heb 10.4 :x

Tja 10.4 wat zal ik daar nou eens op zeggen , uhhh, jammer dan , ff opnieuw installen denk ik , tis nog een beta tenslotte 8)

ai...

heb je geen andere mac om vanaf op te starten om zo je hd weer te fixen?

Anders opstarten vanaf je osx- ceedee (panther) en een archive install doen als je op deze masjien relevante info hebt… Of als hij leeg kan meteen de boel formateren.

Of bedoel je 10.3.4? Anders heeft djdata inderdaad gelijk.

opnieuw installeren maar dan moet ik toch eerst alles verwijderen, want als ik hem nu gewoon opnieuw installeer is hij binnen 1 min klaar en start dus nog niet op

BTW ik start hem nu op vanaf mijn ipod mini maar ik zie nergens mij HD meer :?

Als het wel 10.3.4 is wat je hebtdraaien dan kunje gewoon diskwarrior gebruiken of techtool pro

hoe dan weer te fixen dat prog dat op die CD staat werkt dus niet

ik hoef alleen mijn HD kunnen vinden dan kan ik hem backuppen

[quote:a960dbb577="djdata"]Als het wel 10.3.4 is wat je hebtdraaien dan kunje gewoon diskwarrior gebruiken of techtool pro[/quote:a960dbb577]

nee gebruik die 10.4 tiger beta daarom werken die allemaal niet discwarrior en andere prog om te herstelllen

probeer ff met de t ingedrukt op te starten dan , misschien dat dat nog wel werkt , moet je wel een 2de mac hebben waar je m via een fire wire kabel aan kunt hangen natuurlijk anders heb je aan dit idee niets natuurlijk.

Nee geen 2de mac

Dan zou ik het verder ook niet weten sorry, het is gewoon niet handig om op een beta te vertrouwen , zou ik nooit doen, en dit bewijst ook maar weer dat de tiger voorlopig nog niet uit de kooi komt ;-). Succes verder ermee in ieder geval.

Drive 10 is fouten aan het herstellen :wink: hopelijk lukt het

ff blonde vraag:

tiger beta versie, zitten daar nog alle foutenin ofzo, hoe werkt dat met beta?

Een beta is een programma in ontwikkeling, in dit geval een OS in ontwikkeling. Een OS is een zwaar gecompliceerd ding. Dat moet eerst aan alle kanten uitgetest worden. Sommige mensen doen dat kennelijk thuis op hun Macje. Ik zou het nooooooit doen.

Die Tiger beta is ook voornamelijk bedoeld voor software ontwikkelaars, zodat ze al hun bestaande en aankomende producten kunnen testen op iets wat in ieder geval extreem dicht bij de daadwerkelijke Tiger gaat komen.

Scheelt voor Apple dat er dan eerder specifieke Tiger apps algemeen beschikbaar komen.

Want ondanks dat Tiger volledig 64 bit zal zijn, zullen de apps dit ook moeten worden om echt alle power uit die 64 bit te kunnen halen. Ik heb begrepen dat de bij Tiger geleverde GCC compiler naast de G5 specifieke compile opties van Panther nu nog wat extra mogelijkheden krijgt om ook Tiger specifiek te compileren, wat natuurlijk zal inhouden dat je code dan ook echt volledig 64 bit gecompileerd kan worden.

Een beta is normaal gesproken in ieder geval DE versie die naar quality assurance gaat. Het product zou feature complete moeten zijn. Er zal echter nog het nodige aan fout opsporing verwijdering gedaan moeten worden.

hij doet het weer jammer genoeg moest ik wel de hele Hd leeghalen :x