mac osx via suse linux server

Vanaf vandaag heb ik tussen mijn iMac 400dv en mijn Alcatel ADSL een Suse Linux server geplaatst. Bijna alles doet het, maar, Suse zit lekker op het internet met een oud 10mbit kaartje, mijn macje is via een 100mbit kaartje weer verbonden met suse, pingen gaat erg goed, internet is nog zo dood als een pier. Ik heb een vast IP adres gemaakt in het macosx netwerk en ook in Suse, help! THaNX

Gaat het pingen goed naar internet? of alleen tussen SuSe en OSX?

Anders moet je eens gaan kijken hoe NAT is geconfigureerd op je SuSe bak en hoe je default gateway ingesteld staat in de routetabel.

Heb je een gehackte Alcatel ADSL modem of een “out-of-the-box”?
Staat alles op een hub->modem of van Mac->Suse->modem ?
Heeft je Suse-bak 1 of 2 netwerkkaarten?

je moet SuSE duidelijk maken dat je internet wilt delen, geen idee hoe dat met SuSE gaat maar waarschijnlijk zit er wel een optie in Yast2 (of hoeveel het nu is) voor.

Als dit niet het geval is dan kan je proberen het met bijeengeraapte tools te doen zoals die van www.adsl4linux.nl Ik heb goede ervaringen met hun installatie scripts, ze zijn redelijk makkelijk (met enig verstand van de console) uit te voeren. Een kernel compile kan noodzakelijk.

Pingen loopt allen van mac naar suse.

De alcatel is niet opgevoerd en er is geen heb oid. en de suse heeft twee kaarten.

:smiley:

sorry, spelfoutje, er zit geen hub tussen

adsl4linux staat er al op, ik kan in Yast niet de tool vinden om internet te delen. THaNX